Deler dere på husarbeidet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Det var nesten helt delt på midten før mini kom :D nå har vi en avtale om at han lager middag hver dag og jeg tar husarbeidet :) middag på bordet er det hver dag, men det kryr av hybelkaniner :p han har heldigvis forståelse for at jeg ikke alltid har tid eller orker og i tillegg er mini livredd for støvsugeren :p
Så i helgene triller han en laaang tur med mini så jeg får shina heimen litt :) funker utmerket for oss ;)

Ja, deler ganske likt. Til tider vasker han mer klær en meg faktisk:P og han tar oftest å rydder inn og ut av oppvaskmaskin siden jeg alltid lager maten :)

Tja.. Mannen går alltid ut med søpla og mopper gulv innimellom. Setter også ofte på klesvask,men alltid jeg som må brette klær og henge opp:p men jeg er stortsett fornøyd med det han bidrar med:) skulle ønske han kunne laget mitt middag, men men:p

Nei, jeg gjør alt:p og vaskehjelpen min da..
Og akkurat sånn vil jeg ha det;)

Her tar vi det unna fortløpende begge to. Vi er veldig huslige og enige om hva som trengs å gjøres, og har aldri diskutert noe om husarbeid. Føler meg heldig som har funnet en likesinnet ;)

Nå er jeg alene om alt! :-p

Men eksen var/er veldig flink til og holde orden! Gjorde stort sett ting uten og bli bedt om det( brette klær, ta ut av oppvasken, gå ut med søpla og rydde opp etter seg)! Men det skal sies at det var alltid jeg som vasket/støvsuget/ tørket støv hjemme. Måtte ha det på min måte..og slik er jeg enda.Føler det ikke blir rent nok om jeg ikke har gjort det selv!

Her gjør begge det meste sammen. Eneste mannen ikke gjør er å vaske gulvet med mopp :P

Vi deler på alt egentlig, men mannen gjør en del ting uten at jeg har spurt. Han et veldig ryddig av seg.

Mannen:
Oppvask
Frokost i helgene
Ut med søppla hver dag
Støvsuger
Rydder lekene etter barna når de har lagt seg

Jeg:
Klesvask samt bytte sengetøy
Gulvvask
Badet
Lage mat man-fre
Hente post
Handler

Han lager middag nesten hver dag, jeg gjør resten. Han bidrar med rydding da. Jeg lager middag av og til, men det lar seg sjelden gjøre når jeg må passe babyen.

Han kaster søppel, holder orden på bilen og lager middag når han er hjemme på ettermidagene :)
Ellers gjør han det jeg spør om :)

Ja vi deler ganske likt og begge gjør det meste. Jeg vasker alle klær da han ikke eier begrep om finvask osv, og slike ekstra ting som vask og rydd i skap/skuffer, mens han gjør meste av utarbeidet. Resten gjør begge :-)

Vi har ingen ordning, og gjør husarbeid alt etter hva vi orker og har tid til når vi kommer på det. Med kjøkkenet så er det hipp som happ hvem som tar det når det ser rotete ut. ;) Egentlig veldig grei måte å ha det på.

Etter at mini kom er det mest samboer som har tatt husarbeid, men det begynner og gjevne seg ut igjen nå :) Han er veldig flink så føler meg heldig :P

Nja.. det hender at han tar kjøkkenet etter middag, og går ut med søpla. Stort sett står jeg for alt.

Til vanlig har vi gjort det, men etter at lille kom har jeg tatt meg av huset mens de har hatt pappadag på søndager. Dette synes jeg er helt ok, trives faktisk med å styre på alene. :) Jeg har blitt ekstremt nøye med hvordan huset skal se ut, og tror ikke mannen hadde vært like nøye for å være ærlig. ;) På denne måten slipper jeg å stresse med å bli ferdig også, for da vet jeg at lille og pappa'n koser seg. :)

Mannen lager fortsatt middag og koker flasker hver dag. :)

Nei, jeg gjør nok mesteparten. Han hjelper til innimellom da med noen skippertak. :) Men funker helt greit det for meg :) Heldigvis ikke store huset :P

Back
Topp