Dele soverom.

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Er det dumt/urettferdig eller noe i den gata at søsken må dele rom? Har to fine gutter, det er 2,5 år i mellom de. De er bestevenner, og elsker å være sammen.
Minste har bodd på mitt rom til nå, men skulle gjerne fått han på eget rom snart.
Synes mange er opptatt av at alle barna skal ha eget rom.
Har en leilighet på 65kvm, og to store soverom.. Håper å få kjøpt meg noe større etterhvert, men må jobbe litt til først :)

Mine gutter deler rom, og har gjort det fra minste var 1 år. Vi har rom nok til at de kan ha hver sitt, men ser ingen grunn for at de skal ha det... Er nesten 2,5 år mellom de, og det har aldri vært noe problem med at de deler. Ingen av de vil flytte inn på rom alene heller :)

Absolutt ikke noe galt i at søsken deler soverom. Mange barn sover til og med bedre når de sover på samme rom. Jeg hadde ikke vært i tvil;)

Det er helt normalt at søsken deler soverom:)

Nei, det synes jeg ikke.
Jeg delte soverom med lillebroren min, fra han var året eller så (han er 2,5 år yngre enn meg), og utover til jeg var 16 (.. Da jeg var 12 år fikk vi egentlig hvert vårt soverom, men vi sov bedre i køyesenga på samme rom)..
Skal sies at vi delte soverom bare 50% av tiden (hadde hvert vårt soverom hos mamma), men likevel. Det var helt greit. Vi kom godt over ens, og det var tryggere å ha noen andre på rommet også.

Nei, ikke noe problem at de skal dele rom! Sikkert veldig koseilg for dem. Eneste jeg ser er hvis de forstyrrer hverandre om natten, men det varierer jo fra barn til barn. Bare prøv det du ;)

Synes ikke det er hverken dumt eller urettferdig! Våre to minste (lillebror på fem mnd og lillesøster på to år) skal dele rom (bittelite rom, gamle WIC til vårt soverom) når vi en gang får rommet klart. Ikke noe hast, vi sover godt sammen, alle fire. :) Storesøster på sju og storebror på ti har hvert sitt store, fine rom i kjelleren, men de sover begge på storebrors rom når de er hos oss. :)

Mine gutter deler rom, ser ikke problemet med det men mange blir jo nesten sjokkert når jeg forteller det :p stakkars oss liksom... Hahaha !
Og akkurat nå og for noen måneder fram i tid lever vi faktisk så trangt at alle tre ligger på samme rom! Jeg og største ligger i samme seng mens minstemann ligger i sprinkelsenga. Ingen problem :):)

Mine to eldste på 8år og 6år deler rom selv om vi har nok soverom til at de kan få hvert sitt men de ønsker å dele :) ser ikke problemet :) lillesøster på 3år får nok lillebror på sitt rom om 1år :)

Når jeg var liten synes jeg synd på barn som måtte dele rom. Vet ikke noen spesiell grunn... Det henger nok litt igjen for vi ønsker nå ikke at våre unger skal dele rom. Jente 6 og gutt 7 år...

Jeg delte rom med lillebror frem til jeg var 12 år. Tok ikke skade av det ;)

Mine på 6 og 8 år har alltid delt rom. (Jente og gutt) Har aldri vært noe problem med det. Selv delte jeg rom med både lillebror og lillesøster i 13 år før jeg fikk eget rom.. Gikk helt fint det og :)

Da jeg var barn hadde min bror og jeg eget rom, på dagtid var jeg alltid glad for at jeg kunne sitte på rommet mitt å leke alene, men om kveldene så snek jeg meg alltid inn på storebror sitt soverom og ville sove der. Mine tvilling-småsøsken (gutt og jente) på 6 år deler soverom, de er bestevenner og bestemte selv at de ville dele rom. Jeg synes det er helt greit at søsken deler rom :-)

Vi har 4 store unger tilsammen. Sambo 3, jeg 1. Disse 4 deler rom 2 og 2 frem til vi får delt av til 4 soverom ekstra. Nå er det kun lille tilskudd som har eget :)

Våre to deler rom.
Vi er i prosessen med å forhåpentligvis gi dem hvert sitt nå, men jeg ser ikke problemet med at de deler. De har lekerom i tillegg, soverommet er bare til å sove på.

Det er dels for at han skal kunne ha med venner fra skolen hjem uten at lillesøster er med på kjøpet at det ville være fint med hvert sitt, i tillegg til at hun tuller mye ved leggetid noe som forstyrrer ham.

Men hun syntes det er naturlig at lille i magen så skal dele med henne når den tid kommer. Vi får se.

Tror ingen barn har vondt av å dele soverom. Kanskje når de kommer opp i tenårene at behovet for et privat område er størst, men ut over det tror jeg flere hadde hatt godt av å dele rom noen år.

Tror det blir flott for begge guttene å dele. Bare pass på at de fordeler plassen og ryddeoppgavene rettferdig med en gang, så slipper du kranglingen mens det "går seg til."

Her har vi stort hus, så hos oss er det en "selvfølge" at de har vært sitt. Men jeg har to venninner hvor barne deler rom, selv om de har nok rom til at de kunne hatt vært sitt. Barne har selv ønsket å dele rom:)

Man har bare bra av å dele rom :) synes det er litt tullete at alle skal ha giganstiske soverom til alle barna, man har godt av å bo litt tett og lære å gi hverandre plass :)

Back
Topp