Dele rom

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Dere med to eller flere barn. Tenker dere at barna skal dele soverom? Jeg ser for meg å legge lillegutt på eget rom når han er rundt ett år. Men jeg er usikker på om han skal få sitt eget rom eller om han skal dele med sin tre år eldre søster. Vil gjerne høre noen erfaringer :)

Dere med to eller flere barn. Tenker dere at barna skal dele soverom? Jeg ser for meg å legge lillegutt på eget rom når han er rundt ett år. Men jeg er usikker på om han skal få sitt eget rom eller om han skal dele med sin tre år eldre søster. Vil gjerne høre noen erfaringer :)
Vi har tre barn, alle har hver sitt soverom. Barn nr 1 og 2 er ikke akkurat bestevenner, så de kunne aldri delt rom. Dessuten har nr 2 våknet på nettene til han var nesten 3 år, så det hadde nok blitt bare kaos :o

Vi har tre barn, alle har hver sitt soverom. Barn nr 1 og 2 er ikke akkurat bestevenner, så de kunne aldri delt rom. Dessuten har nr 2 våknet på nettene til han var nesten 3 år, så det hadde nok blitt bare kaos :o
Hehe. Sikkert ikke så lett når de ikke er så gode venner. Men du har et poeng med nettene. Storesøster sover hele natten. Men det gjør ikke den lille. Og vi vet jo aldri når han gjør det heller. Får nesten se det an. Jeg tenker at siden de er jente og gutt så er det kanskje kjekkest med hvert sitt rom :)

Vi må se det an med tiden har jeg kommet frem til. Gikk fint,og dele rom for de to eldste jentene når de var små. De var samkjørte med legging/våkning dag, og natt 18 mnd mellom dem.

Nå har vi jo 23 mnd mellom dem, og 2 åringen våkner ofte veldig tidlig så vi får se om det endrer seg med tiden da kan dem kanskje dele rom :)

Vi må se det an med tiden har jeg kommet frem til. Gikk fint,og dele rom for de to eldste jentene når de var små. De var samkjørte med legging/våkning dag, og natt 18 mnd mellom dem.

Nå har vi jo 23 mnd mellom dem, og 2 åringen våkner ofte veldig tidlig så vi får se om det endrer seg med tiden da kan dem kanskje dele rom :)
Det er kanskje enklere når det er tettere alder på ungene. På mine er det 34 mnd i mellom. Pluss det er jente og gutt. Jenta mi er såpass stor nå at hun vil nok ha en mening om å få lillebroren på samme rom. Husker jeg delte rom med søsteren min da vi var små. Det er 20 mnd mellom oss. Det fungerte fint :)

Jeg delte rom med lillebroren min fra jeg var 3-6 og 8-12 :) Det er 2,5 år mellom oss, og jeg eelsket å dele rom med han. Vi har alltid hatt et utrolig nært forhold, og det tror jeg er mye fordi vi delte rom og liksom alltid fant på noe sammen der :p Nå har jeg jo lillejenta mi, og hvis jeg får en gutt neste, så skal de nok få prøve å dele rom! :)

Her har alle egne rom, men 6 åringen og 4 åringen spør hver dag om å få dele og er støtt på overnatting hos hverandre☺️Men, greit med eget rom når de har besøk! Jeg delte rom hele oppveksten min, kunne ikke fordra det☺️

Vi har to jenter, ei nyfødt og ei på tre. Nettopp innredet felles rom
for dem, men om det skulle skjære seg kan vi bruke gjesterommet til minstejenta. Storesøster gleder seg veldig til å få lillesøster inn på rommet, så vi har troen på at det skal gå bra:)

Våre har delt rom og jeg synes vi har fått svært godt utbytte av det. Minste har flyttet inn på rommet ved sånn 6-8mnd-alder. Etter et par nettet våknet aldri eldste av lydene fra lillesøster, hun ble vant til dem. Og da minste var i separasjonsangst-fasen (rundt 18mnd) og alle på barselgruppa strevde med redde babyer om natten, var mine trygge og sov godt. Hos oss kommer lillebror også til å dele rom med en av storesøsknene selv om vi har soverom nok til alle. Mitt inntrykk er at de også får et nært og omsorgsfullt forhold av å dele rom.

Back
Topp