Dele nyheten på jobb

Aléria

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junilykke2018
Marshmallows2021
Idag har jeg fortalt sjefen om graviditeten :happy: Det gikk helt fint og var heldigvis ikke så kleint som jeg hadde fryktet (han er en flott sjef, vi har bare ingen naturlig kjemi) :p Godt å ha det overstått :D Jeg kunne nok ventet til etter neste TUL om en ukes tid, men jeg har allerede sagt det til et par kollegaer pga arbeidsoppgaver, så ville være sikker på at sjefen var den neste som fikk høre det. Nå krysser jeg alt jeg har for at alt ser fint ut på TUL neste uke (hadde én eneste liten bloddråpe på papiret på fredag, som jeg nesten lurer på om jeg har innbilt meg..:rolleyes:)

Andre som har fortalt om graviditeten på jobb?

Jeg startet i ny jobb 1.aug og måtte si det første dagen pga. meget dårlig form. Ukul situasjon for meg egentlig, men det gikk veldig bra. Nå er jeg sykmeldt, og kun forståelse der og ❤️

A det til sjefen på mail rett etter ferien pga sykmelding. Gikk greit det.
Ei kollega vet, ellers ingen enda. Må nesten si det til folk snart, for jeg sliter med å følge opp enkelte prosjekt etterhvert.

Måtte si det rett etter ferien (da var jeg 10 uker) til sjefen & min nærmeste co-worker da jeg måtte komme senere og gå før to dager pga.oppfølging hos lege... resten følger vel etter snart nå som det drar seg mot 14-15 uker. Chubby som f! :-)

Måtte si det rett etter ferien (da var jeg 10 uker) til sjefen & min nærmeste co-worker da jeg måtte komme senere og gå før to dager pga.oppfølging hos lege... resten følger vel etter snart nå som det drar seg mot 14-15 uker. Chubby som f! :)

Føler også det begynner å vises ganske godt! Enda en grunn til at det var greit å si det nå! Så kan jeg finne fram gravidbuksene (som kommer til å fremheve magen enda mer) :hilarious:

Fortalte det også idag og det var bare glede og gratulasjoner :Heartred

....... og jeg som hadde grua meg hele helga:happy118

Har kun fortalt det til sjefen foreløpig. Føler egentlig ikke så veldig for å fortelle det helt enda til kollegaene, bare fordi jeg ikke vil de skal fokusere på det, da jeg fortsatt makter å gjøre arbeidsoppgavene mine på en normal og tilfredsstillende måte. Har hjemmekontor, da, så ingen som ser den voksende magen :P

Jeg vil også vente lengst mulig for at jeg ikke skal bli «hun gravide» hos sjef og styret. Kan jo ikke vente for lenge heller så de finner en erstatning for meg i permisjonen. Tenker si det etter tul i uke 14.

Han var en av de første som fikk vite det i og med at jeg ble sykemeldt med en gang og søkte om svangerskapspenger. Jeg skulle hatt tidligvakt første dag etter ferien også så tenkte det var greit å si ifra tidlig så han kunne finne noen som kunne gå inn for meg.

Jeg sa det til sjefen da jeg var 10+4, da vi planla arbeidsoppgaver jeg helst vil unngå. Men har ikke sagt det til noen andre på jobb, kommer liksom aldri naturlig opp i en samtale :oops:

Fortalte det til sjefen på fredag som var☺️Var litt spent på hva hu kom til og si da jeg bare har jobber her siden mai.
Men gikk over alt forventning, vi skal ha møte med bedriftsjordmor for å høre hva jeg har rett på av tilrettelegging å evt hjelpe midler å hvor lenge jeg får lov og jobb pga belastende jobb psykisk. Så blir spennende☺️ Sjefen sa at viktigste for meg er at du føler deg trygg og at du vil komme tilbake etter permisjon pga hu var så fornøyd med jobben jeg gjorde☺️

Fortalte det til sjefen da jeg var i uke 9, og resten av kollegene i uke 12. Gikk fint. Barn nr 2.

Fortalte til sjefen og andre jeg jobbet med for å bli litt enige om hvem burde tatt hvilke oppgaver. Dette var i uke 9 og ble faktisk min siste uke på jobb da jeg har slitet med hyperemesis siden det.

Jeg fortalte det til sjefen i uke 7.
Gikk over all forventning. Hun er av typen som hater graviditet, for det lager ekstra jobb for henne. Nå er vi to som er gravid med 9 ukers mellomrom. Så hun er ikke veldig fornøyd kan man si, men hun holder det i hvert fall for seg selv :hilarious:

Måtte fortelle til sjefen allerede i uke 5, da jeg var så dårlig at det var påfallende på jobb, samt at jeg trengte tidlig tilrettelegging da vi er mye inne hos brukere som røyker mye, og ellers gjør en del risikofylte ting. Gikk heldigvis over all forventning, og fikk en super avtale hvor jeg kan komme og gå som jeg vil, og velge hvilke arbeidsoppgaver jeg er i stand til å gjøre selv :D

Jeg måtte fortelle det ekstremt tidlig, uke 4 eller 5 pga fosterskadelig arbeidsoppgave. Jeg måtte også fortelle at vi prøvde rundt ikm en måned før pga den samme oppgaven, så det kom nok ikke som noe sjokk denne gangen.
Har heldigvis verdens beste sjef :)

Eg går visst for å vente til folk spør. Tenkte eigentleg å fortelle mine næraste kollegaer like etter ferien, men venta på eit naturlege tidspunkt. Det kom aldri. I dag fekk eg første spørsmål, men det hadde visst vore fleire som hadde diskutert magen min tidlegare i veka.

Fortalt det til sjefen i uke 5... hun vet vi har prøvd lenge å ble kjempeglad på mine vegne:angelic::happy: hatt mye oppfølging av sykehus i starten, å da har jeg fått fri til de timene. Veldig fornøyd:happy::rolleyes:

Jeg velger å vente litt til. Jeg er veldig spent på hvordan reaksjonen blir siden det er nok veldig få som mistenker at noe slikt kan være på gang i det hele tatt:angelic:

Jeg sa det til sjefen i uke 8 (som for øvrig gratulerte og tok det veldig bra, og har klart å holde det hemmelig) og tenker å si det til de nærmeste kollegaene i morgen etter TUL (12+0) om alt er bra. Da klarer jeg faktisk ikke holde det hemmelig mer! Tror alle kommer til å bli veldig glad på våre vegne.

Back
Topp