Sist gang delte jeg det på sosiale medier 1mnd før termin. Jeg hadde sagt det personlig/telefon/melding til de jeg snakker med til vanlig, familie og de jeg følte var så nære at burde få vite det fra meg - og selvfølgelig alle jeg traff underveis. Jeg var heller ikke så opptatt av hvilken uke jeg fortalte det i, men hvis jeg møtte en venninne, bekjent eller familie så syns jeg det var fint å kunne fortelle hva som skjedde med meg.
Jeg har bodd mange forskjellige steder, bor ikke i hjembyen lenger og har en del venner her og der, så jeg syns det var hyggelig å dele det da det nærmet seg slutten for de som ikke er i den innerste kretsen, som jeg ikke hadde møtt de siste 8mnd og som det ikke var naturlig å ringe, men som jeg i perioder har vært mye med og treffer hvis jeg er på reise. Jeg har lukket profil og deler mest på Instagram der jeg føler jeg kun har følgerne som jeg ønsker skal se hva jeg driver med. Jeg tenker det kommer an på om du vanligvis deler en del eller ikke og hva som er naturlig for deg, eventuelt om du har åpen eller lukket profil osv.
For min del føltes det ikke naturlig å legge ut noe som gjaldt baby før helt mot slutten (selv om jeg jevnlig deler bilder), mens jeg har venner og bekjente som jeg har sett at har lagt ut jevnlig hele veien fra ultralyd, innkjøp, innredning og til babystrikkeprosjekt. Her er vi alle forskjellige og for min del var det viktig å tenke på hva jeg ønsket å dele eller ikke etter at barnet kom. Da er det plutselig en annen person involvert som ikke kan velge helt selv.