Dele nyheten på facebook?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Skal eller har dere delt nyheten på facebook, eller andre sosiale medier?
Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Nei, skal ikke dele. Delte heller ikke sist gang. De som trenger å få vite sier vi det til. Føler ikke hele verden trenger å vite det er min mening.

Nei, det skal jeg ikke! Jeg deler svært lite på åpne SoMe og de som skal vite, får vite det uavhengig av en Facebook post.

Litt usikker enda.
I såfall blir det etter at vi har vært på oul og har fått vite kjønnet.
Har sagt det til fam/nærmeste venner og regner med jungeltelegrafen går ganske fort uansett :wacky:

Sist gang delte jeg det på sosiale medier 1mnd før termin. Jeg hadde sagt det personlig/telefon/melding til de jeg snakker med til vanlig, familie og de jeg følte var så nære at burde få vite det fra meg - og selvfølgelig alle jeg traff underveis. Jeg var heller ikke så opptatt av hvilken uke jeg fortalte det i, men hvis jeg møtte en venninne, bekjent eller familie så syns jeg det var fint å kunne fortelle hva som skjedde med meg.

Jeg har bodd mange forskjellige steder, bor ikke i hjembyen lenger og har en del venner her og der, så jeg syns det var hyggelig å dele det da det nærmet seg slutten for de som ikke er i den innerste kretsen, som jeg ikke hadde møtt de siste 8mnd og som det ikke var naturlig å ringe, men som jeg i perioder har vært mye med og treffer hvis jeg er på reise. Jeg har lukket profil og deler mest på Instagram der jeg føler jeg kun har følgerne som jeg ønsker skal se hva jeg driver med. Jeg tenker det kommer an på om du vanligvis deler en del eller ikke og hva som er naturlig for deg, eventuelt om du har åpen eller lukket profil osv.

For min del føltes det ikke naturlig å legge ut noe som gjaldt baby før helt mot slutten (selv om jeg jevnlig deler bilder), mens jeg har venner og bekjente som jeg har sett at har lagt ut jevnlig hele veien fra ultralyd, innkjøp, innredning og til babystrikkeprosjekt. Her er vi alle forskjellige og for min del var det viktig å tenke på hva jeg ønsket å dele eller ikke etter at barnet kom. Da er det plutselig en annen person involvert som ikke kan velge helt selv.

Hadde jeg bodd på stedet der jeg kommer fra, eller at jeg hadde hatt alle jeg kjente på stedet der jeg bodde så hadde jeg kanskje følt det annerledes. For meg er hvert fall Instagram min måte å holde kontakten med alle de jeg har blitt kjent med opp gjennom årene, men som du ikke kan treffe hele tiden fordi man bor på hver sin side av landet eller i ulike land.

Vi kommer ikke til å dele graviditeten, men har ikke snakket sammen om vi kommer til å dele nyheten etter fødselen.

Mye kjekkere å fortelle det i person:-) Uansett så tenker jeg heller: "Hvorfor skal vi fortelle det?" I motsetning til: "Hvorfor skal vi ikke fortelle det?". Finner ingen veldig gode grunner til å dele det (for oss) på facebook, så da lar vi være. Tenker at jungeltelegrafen går etter hvert som folk får vite det, og det holder i grunnen.

Vi kommer ikke til å dele graviditeten på Face. Det blir en post etter barnet er født, ellers deler vi ingenting om barna der :)

Jeg sjelden noen med alle på Facebook eller andre sosiale medier. Bruker heller gruppemeldinger eller private meldinger. Og de som er viktige i mitt liv kommer til å få vite det ansikt til ansikt eller over telefon. Faren er på samme måte.

Kommer ikke til å dele på face før etter fødselen. Mistet i uke 16 sist, så tør ikke dele før jeg vet at det har gått bra.

Kommer nok ikke til å legge ut noe om at jeg er gravid, selv om vi begge har en del venner som bor langt unna. Tenker at vi sier det til de vi har kontakt med underveis, enten ansikt til ansikt eller på melding, snap etc, også kan det godt hende at jeg har en gravidmage på et bilde rundt jul/nyttår, men det blir ikke noen egen «dele nyheten-post» :)

Her blir det nok delt på min lukka instagramkonto etter oul:)

Kommer ikke til å dele på fb før babyen er kommet. De som er 'venn' på fb, men ikke én gang i løpet av 9mnd kan sende en mld f.eks og spør hvordan det går...da får de bare bli overraska. Er en del som er så 'opptatt' at det bare blir enveiskommunikasjon... De jeg ønsker skal vite det, har jeg sendt mld til allerede.
Og nå som ungene vet det så vet snart hele verden det uansett.

Vi skal ikke dele selve graviditeten på Facebook, men vi(jeg) tenker å poste et innlegg der etter at babyen er født.

På snapchat og noe på mystory kommer jeg til å dele underveis, men har ikke flere hundre venner der akkurat.:)

Her blir det kun en post etter fødsel. Delte ingenting på FB med forrige heller, ser ingen grunn til det.

Artig at vi er forskjellige her for for meg var det motsatt sist: at jeg delte mot slutten at jeg var gravid, men ikke noe bilde eller annet etter fødsel. Det er vel stor forskjell på hvordan man bruker sosiale medier og hvem/hvor mange man har som følgere også.

Nei - mye kan skje, så venter til etter fødsel.

Back
Topp