Dele nyheten på facebook

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Kommer du/dere til å dele nyheten om svangerskapet på facebook? :) Når kommer du eventuelt til og gjøre det, og hvordan? :)
 
Kommer du/dere til å dele nyheten om svangerskapet på facebook? :) Når kommer du eventuelt til og gjøre det, og hvordan? :)
Jeg heller mer og mer mot å ikke dele det på sosiale medier :think005 Vi har hatt en veldig lang og tøff vei for å endelig komme hit til å bli gravide. Noe av det vanskeligste i prosessen har vært å sjekke innom sosiale medier og se alle som legger ut at de er gravide, oppdaterer hele verden om fremgangen i svangerskapet uke for uke, legger ut babybilder nesten daglig osv. Så jeg har gått fra å ha lyst til å være kreativ og dele nyheten med alle til å heller ville sende rundt et bilde til de som vi vil dele nyheten med :)
 
Jeg heller mer og mer mot å ikke dele det på sosiale medier :think005 Vi har hatt en veldig lang og tøff vei for å endelig komme hit til å bli gravide. Noe av det vanskeligste i prosessen har vært å sjekke innom sosiale medier og se alle som legger ut at de er gravide, oppdaterer hele verden om fremgangen i svangerskapet uke for uke, legger ut babybilder nesten daglig osv. Så jeg har gått fra å ha lyst til å være kreativ og dele nyheten med alle til å heller ville sende rundt et bilde til de som vi vil dele nyheten med :)
Det skjønner jeg veldig godt! ❤️ Tror jeg hadde tenkt i samme baner om jeg var i deres situasjon. Veldig koselig å heller dele nyheten direkte med dem dere ønsker skal vite det ❤️ Jungeltelegrafen går sin gang uansett :laughing002
 
Det skjønner jeg veldig godt! ❤️ Tror jeg hadde tenkt i samme baner om jeg var i deres situasjon. Veldig koselig å heller dele nyheten direkte med dem dere ønsker skal vite det ❤️ Jungeltelegrafen går sin gang uansett :laughing002
Hehe, ja :p Jeg tenker heller vi kan legge ut et bilde når h*n er født eller noe. Men det får vi ta når den tid kommer :happy:
Men det er absolutt ikke sånn at jeg har noe i mot eller dømmer folk for at de deler nyheten på Facebook! Hadde vi blitt gravide for et eller to år siden så hadde Facebook vært noe av det første jeg tenkte på :hilarious:
 
Vi bruker knapt facebook lenger, så her blir det nok delt over Whatsapp, I venne og familiegrupper... I de tilfellene vi ikke kan si det ansikt til ansikt. Har veldig lyst om alt står bra til etter UL 25 juli (11+5). Så får vi heller se i feb om fødselen blir annonsert på sosiale medier.
 
Legger nok ikke ut noe underveis, men et bilde når lille er født blir det ❤️ Legger nok ut noen bilder av meg og magen på Instagram når magen er tydelig og jeg føler meg trygg på at dette skal gå bra ❤️
 
Godt mulig vi annonserer det på Facebook. Vi gjorde det sist, men ventet til etter ordinær ultralyd. Usikker på hvordan vi vil gjøre det. Sist delte vi et bilde med en liten body og et ultralydbilde. :)
 
Vi gjør nok samme som sist, deler etter oul :) av nærmeste venner og familie vet en god del det allerede, men synes det er koselig å gjøre litt ut av det og dele på Facebook også pga familie/venner i andre land som vi ikke ser/snakker med så ofte ❤️
 
Har ikke lagt ut noe på Facebook siden 2011, så det blir nok ikke dette heller :hilarious: har ingen ting i mot at andre gjør det (synes heller det er hyggelig å følge med), men for meg blir det «for privat» :shy:
 
Vi har gjort det de andre to gangene og tror vi kommer til å gjøre det denne gangen også.

Vi bor langt unna stor del av familien og venner og det er nesten umulig å nå ut til alle. Men vi kommer til vente til etter oul ❤️ (Nærmeste for selvfølgelig vite det før)

Første gang en slags kollasje med ul-bilde-babymage-oss.

Andre gang tok mannen et bilde av meg med «hysj-finger» foran munnen og skrev under : up, i did IT again :p

Litt usikker hva vi skal gjøre denne gangen
 
Blir nok Instagram heller her :) Legger sjelden ut noe på facebook lenger så:)
 
Har tenkt på å legge ut bilde av kommende storebror som holder oul bilde:)
Legger vanligvis ut veldig få bilder, men syns det er hyggelig å kunne dele noe så fint.
 
Hmm, ja, hvorvidt vi skal dele nyheten på sosiale medier må vi tenke litt på :rolleyes:.

Er ikke aktiv på Facebook sånn, så det vil kanskje bli litt unaturlig å dele det der (ev. Først). Vil være mer ok for meg å dele det på Instagram feks. Hvis jeg skal det så blir det et bilde i august/september med magen. Venner og bekjente har generelt liten interesse av å kun se ultralyd-bilder, har jeg skjønt :hilarious:
 
Jeg kommer bare til og legge ut bilde av magen denne gangen. La ut bilde av en body med ultralydbilde sist og synes det er SÅ uorginalt :hilarious:
Ja, selvfølgelig får man respons uansett, men det er alltid mer artig å se et ansikt og en fin gravidmage. Blir mer følelser og virkelig, tenker jeg :)
 
Ikke at jeg hører til her, men vil bare si at jeg er veldig glad jeg ikke delte noe i sosiale medier... Det hadde vært tungt å forklare.

Delte ikke noe fra graviditeten sist jeg heller, men delte på fb etter at vi måtte gjennomføre senaborten. Det syns jeg egentlig var fint, og jeg slapp da mange ubehagelige spørsmål om hvor magen var osv. samt at folk var veldig støttende og forståelsesfulle for at jeg var borte fra jobb og sånn. Fikk også mange meldinger av mindre nære venner som har gjennomgått noe liknende og det var fint.

Tenker også at det hadde vært verre om jeg hadde lagt ut at jeg var gravid, så det vil jeg ikke gjøre nå heller ❤️ Enig med deg!
 
Back
Topp