Dele middagstips

S-mamma

Gift med forumet
Jeg har så liten fantasi og ork for matlaging for tiden..
Noen som har tips til sunne, gode middager som ikke tar allverden med tid å lage?

Noen tips herfra:
-stekte laksefileter i stekeovnen
-skjære opp poteter i båter, litt brokkoli, gulrot, løk, hvitløk, ha over olje i en ildfast for og stek i ovenen, serveres med kyllingfilet også stekt i ovnen på samme viset.
- fullkornsmakaroni, (mager) pølse blandes sammen med egg-melk blanding i ildfast form, serveres med en god salat.

vi prøvde tacokjøttboller og grønnsaksmos i går, det var populært bland de små iallefall.. lagde av kyllingkjøttdeig da, litt sunnere det.. [:)]
wok

er egentlig veldig lite oppfinnsom på matfronten selv [8D]

Men hva er blandingsfoholdene på det med makaronien? egg og melka osv.. gjerne full fremgangsmåte takk [;)]

ja, det er jo godt. har laga kyllingkj.boller en gang og blanda med tacopulver, det var godt :) men hvordan lager du den grønnsaksmosen?

oppskrift pølsegrateng:
3 tykke magre kjøttpølser (eller andre)
1 dæsj :P makaroni i ei lita panne
blanding av 2-3 egg og noen dæsjer melk + salt og pepper
Dette blandes godt sammen, ha gjerne litt ost på toppen :)
200 grader i ca 20 min. (til eggeblandingen har stivnet).
serveres med salat og evnt rundstykker/brød.

ORIGINAL: snuppah88

vi prøvde tacokjøttboller og grønnsaksmos i går, det var populært bland de små iallefall.. lagde av kyllingkjøttdeig da, litt sunnere det.. [:)]
wok

er egentlig veldig lite oppfinnsom på matfronten selv [8D]

Men hva er blandingsfoholdene på det med makaronien? egg og melka osv.. gjerne full fremgangsmåte takk [;)]

Mitt tips er å kjøpe toro, eller bestille takeaway. Eller rett og slett sette gubben til å lage mat. Sånn gjør jeg det og det funker her!

- Wok med kylling, fisk, skalldyr ...
- Pita Pizza
- Omelett med varme grove rundstykker
- Fullkorns pannekaker
- Tomatsuppe med egg og fullkorns makaroni
- Mager middags pølse med masse grønnsaker og fullkorns pasta
- Ovnsbakt laks med tilbehør

Min favoritt når tiden er knapp og middagen skal gå fort er en pose lapskausblanding som du koker i 3-4 dl vann + buljongterning.
Kutt opp 3 skinnfrie kjøttpølser, og vips - grønnsakssuppe!

Back
Topp