Dele graviditeten i sosiale medier?

Fru. Meadow

Betatt av forumet
September To Remember
Har lyst på folks tanker rundt dette.
Jeg veksler mellom å ønske å annonsere graviditeten det ene øyeblikket, og så å tenke det er like fint å ha det for oss selv - og at folk vi treffer finner ut av det personlig (både ved at vi sier det og at det etterhvert syntes godt på magen)… Så, deres argumenter for at dere har valgt eller ikke valgt å annonsere graviditeten er jeg åpen for. :)
Og! Er rundt 13 uker selv, du kan også si noe om når du annonserte (for de som har annonsert).
 
Vi har planer om å annonsere det etter ordinær ultralyd! :) syns det er bedre enn at folk snakker rundt og i tillegg spekulerer; er hun gravid eller ikke?! :)
 
Har valgt å ikke annonsere… har delt nyhet i gruppe på jobb og ellers til nære og kjære nokså tidlig. Er ikke lukket for å dele gravidmage/bilde på feks IG med tiden osv men kommer ikke til å annonsere «baby on board» noen plass kjenner jeg, er litt privat sånn
 
Vi bruker annonsere ting som skjer på en litt humoristisk måte, så ser for meg at vi kommer til å lage en litt morsom post om at vi får baby uten å være særlig høytidelig rundt det. For eksempel at det nå blir trangt i camperen med to hunder pluss en kid. Min slekt og flere venner bor langt unna og det er mange av de jeg antakelig ikke ser, så koslig å fortelle syns jeg. Men, vi gjør det nok helt sikkert ikke før minst etter oul :)
 
Nei, jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Men jeg deler sjeldent ting på sosiale medier :)
 
Jeg delte på snap i går til de som likevel får vite det av andre. Tanter, søskenbarn og venner jeg ikke treffer så ofte :)
 
Vi delte det på fb og insta med nr 1 og 2, men nå føler jeg ikke samme behovet fordi jeg ikke er like aktiv på some lenger. Men det er mulig det blir naturlig å legge ut bilde av babystrikk eller bilde hvor magen synes etterhvert.. vi får se...
 
Aldri delt på Instagram eller Facebook, ikke at jeg er i mot det, men det er ikke helt oss. Synes det er veldig koselig når andre deler på sosiale medier. Vi har sendt på Messenger til vennegrupper der, og på Snapchat, men kun til de som trenger å vite;)
 
Etter å ha vært prøver i 2 år 7 mnd har eg gått for å ikkje annonsere det i sosiale medier. Fordi det stakk sånn kvar gang eg så noen nye annonsere, var værre enn å høre det direkte frå de eller venner. Det er ein følelse eg ikkje unner noen eller vil gi til noen. Så derfor lar eg være å gjøre det :)

pluss at det er super kos å dele det meir direkte til folk ;D
 
Kommer muligens til å dele det om en mnd etter ordinær ultralyd men får bare se det an da :) føler ikke for det nå, men som hun over sier så er det flere som gjerne eg ikke snakker med som venner og familie som bor langt vekke :happy:
 
Jeg delte på facebook når jeg vsr 12 uker og hadde vært på tul og så at alt var ok. De fleste nære av meg og familien viste med en gang jeg fikk positiv test.
 
Dette er 3. Og har ikke samme behov for å dele i sosiale medier som med de to første, men kanskje etter oul når vi vet kjønn sikkert :)
 
Legger sikkert ikke noe ut før etter OUL kanskje, men føler ikke like stort behov for å legge ut som med første:)
 
Takk for alle innspill :)
Jeg tar meg mer betenkningstid, for jeg kjente jeg er enig med alle, både dele og ikke-dele tankene, og da er det sikkert best å ikke gjøre noe foreløpig.
 
Har ingen interesse av å legge ut på sosiale medier, de som trenger å vite, de vet :D Deler forsåvidt lite til vanlig også, er ikke helt «oss» :)
 
Jeg delte ikke graviditet sist, de som får vite det får vite over whatsapp /snap eller in person... Postet noe 3 uker etter fødselen da for å si at hun var kommet til verden, kun på insta, og har kun 2-3 bilder av bakhodet hennes der, men har absolutt ikke noe problem med de som dere mer aktivt og syns det bare er hyggelig, bare ikke sånn jeg gjør selv :)
 
Jeg har fortalt til de rundt meg og familie, samt på jobb.
Bruker ikke sosiale medier lengre så kommer ikke til å annonsere noe der :)
 
Jeg syns sosiale medier er litt stas for alle de store tingene i livet, så har valgt å dele der nå i uke 15. Delte i uke 18 med første siden jeg var mer redd for spontanabort da enn nå. Syns det er fint å få fortalt nyheten selv, og at det ikke bare går via jungeltelegrafen ☺️
 
Jeg annonserte det etter oul med førstemann. Synes det er så stas med graviditet at jeg har lyst å rope det ut til hele verden! Blir sikkert å gjøre det samme denne gangen også. :)
 
Back
Topp