Hei, så trist å høre at du har hatt vonde erfaringer

Jeg skulle ha PKS og alt var lagt til rette for det, men to dager før får jeg covid og det ble utsatt 5 dager, men dagen etter jeg opprinnelig skulle ha PKS, fikk jeg rier og dro på sykehuset. Da ble PKS til et HKS, MEN alt var så fint, trygghet fra sykesøstre, jordmor, ro og orden. Det var tidlig på morgenen, kom inn kl 6, og nattskiftet skulle egentlig gå, men jeg kunne ikke vente som hadde 4 cm åpning.
På operasjonssalen var det også munter og rolig stemning. De spøkte og lo, manglet liksom bare kaffekoppene hehe Jeg følte meg så utrolig godt tatt vare på, og anestesilegen forklarte hele tiden underveis, og var en trygghet (både ved spinalbedøvelsen og underveis i operasjonen). Selv med covid fikk barnefar være med og satt hos meg hele tiden. Fikk datter rett på brystet også etterpå. I det hele tatt: Kunne virkelig ikke hatt en bedre opplevelse når vi først måtte ha PKS.
Vet ikke hvilket sykehus du hører til, men dette var Innlandet (Lillehammer), og det var midt i juli! (noe jeg gruet for)
Etterpå lå jeg på overvåkning til bedøvelsen gikk ut, men ikke så lenge, og da kom far og barn opp til meg, og så trillet vi sammen ned på familierom (vi fikk det siden vi hadde covid). Det kom pleiere inn hele tiden og hun som utførte ks kom og snakket med oss. Vi var der 5 dager (4 netter) pga. en ul vi måtte ta på baby, men sitter igjen med stor takknemlighet og kun ros til sykehuset. Ingen komplikasjoner med arret. Litt problemer med å late vannet etter kateter, men det gikk seg til. Baby tok brystet og vi kom fint i gang med ammingen på sykehuset. Det var også noe jeg hadde hørt kunne være en utfordring, men det var ikke det for oss.