Dele erfaring med psykisk vold i forhold

Anbefaler deg å søke hjelp, feks. familievernkontoret. Psykisk vold er kompleks og ingen erfaringer er like. Viktig uansett å komme seg bort fra det. Ønsker deg lykke til.

Eneste jeg hørte om det var ei i slekta som dro på krisesenter pga det. Politi og barnevern hentet barnet hjemme hos far da mor ikke kunne ta med barnet for å skjule det. Dette var da under pappapermen.

Hei jeg har omfattende erfaring med det gjennom mitt yrke. Anbefaler deg å ta kontakt med advokat (helst bistandsadvokat i rettskretsen din - domstolen har lister over de) det er gratis å få inntil 2 t vurd av anmeldelse og du kan få fri rettshjelp hvis du har inntekt under grensene i barnefordelingssak. Ofte, etter omfattende fysisk og/eller psykisk vold bør mor ha foreldreansvar alene feks. Lykke til

Hei jeg har omfattende erfaring med det gjennom mitt yrke. Anbefaler deg å ta kontakt med advokat (helst bistandsadvokat i rettskretsen din - domstolen har lister over de) det er gratis å få inntil 2 t vurd av anmeldelse og du kan få fri rettshjelp hvis du har inntekt under grensene i barnefordelingssak. Ofte, etter omfattende fysisk og/eller psykisk vold bør mor ha foreldreansvar alene feks. Lykke til

Takk for tilbakemld. Men hvordan bevise den psykiske volden

Og bør man tro at når vedkommende har utsatt mor for psykisk vold at barna også får samme behandling? Eller vil de motta en annen behandling?

Og bør man tro at når vedkommende har utsatt mor for psykisk vold at barna også får samme behandling? Eller vil de motta en annen behandling?
Reiser du på krisesenter så får du en person å snakke med som kan hjelpe deg.

Du får svar på mange av disse spm hos advokat. Man kan sjeldent forutsi hvilken behandling barna vil få men dersom barna bor hos mor og man risikerer at hun settes ut av spill som omsorgsperson ved et påtvunget samarbeid med voldsutøver, så kan det være grunnlag til at hun har fs alene.

Ingen vil kunne gi deg konkrete råd på et forum, det beste er å nå ut til krisesenter og advokat som kan gi deg faglige råd tilpasset din situasjon

Back
Topp