dele det med familien?

Emilie3

Flørter med forumet
Når skal\har dere tenkt og dele svangerskapet med familien\venner?
jeg er av den som ikke klarer og være stille om noe ;) 
jeg bare "måtte" fortelle dette til familien nesten med en gang. 
Nå er jeg bare 4 uker på vei. og synes det er nu rimelig tidlig og snakke om det. 
men munnen min gikk pluselig i et ;)) 

MEN  når det kommer til barna mine, skal jeg ikke si noe for det har gått 12 uker. 
det kan jo hende det værste. 
og da er det vanskelig og forklare det til ei på 5. 
han på 2 skjønner vel ikke stort uta det uansett ;) 

jeg har fortalt det til søstra mi og et par venninner, resten får vente til etter tidlig ultralyd i hvertfall :p  kvalmen er vanskelig å skjule som den er..

er du langt på vei? 

jeg er som sakt 4 uker, og merker ingen ting . uten om at jeg trøtt, vonde brøst og et humør som e opp og ned. 

men er enda ikke kvalm... 

Jeg er 6 uker til lørdagen. Har bittelitt ømme pupper innimellom, det gikk over for over en uke siden.. byttet ut med kvalme :p

jeg er litt i tvil om når jeg skal si det til svigers :P
jeg har fortalt det til mamma, søstrene mine å 2 venninner :p
men kommer sikkert til å vente med å fortelle det til flere før etter uke 12-13.
spontanaboterte etter uke 13 før jeg fikk minsten nå :/ 

Bare sagt det til noen venninner, ingen ellers. Familien får vente en stund, vil først vite at ting går bra og har fått snakket med sykehuset (holdt på å dø sist fødsel) så kan vi fortelle det.. Da har vi en plan liksom. 

Vi venter lengst mulig. Håper vi klarer å holde oss til uke 14-15 hvertfall. Vil at datteren vår skal vite det først (og få høre det av oss). Om vi sier noe før kan det fort bli til at noen forsnakker seg forran snuppa.

Jeg skal holde det hemmelig så lenge som mulig... Vår lille hemmelighet

Har sagt det til en del venner, jobben og svigers. Er sykemeldt og skal være helt i ro, og jobber på team så orker ikke å juge om hvorfor jeg er borte. Har mistet to ganger på rappen, så folk skjønner det jo uansett. Jeg er ikke personen som blir knekt av å miste, er jo normal. Mere den usikkerheten jeg blir sliten av..

Har sagt det til mamma. Resten får vente til det er gått 12 uker

Her vet sambo, et vennepar og ei venninne om det,... 
Vet ikke helt når det blir fortalt til resten, ikke enda i hvertfall :)

Sist fortalte vi det i uke 8 og 9

E kjempeusikker på kor tid me skal fortelle det. Er bare 4+5 elle någe i den dur, men e så fryktelig kvalmen, og det e slitsomt om me skal unngå å fortelle. Sist var eg sjukemeldt i 5 veker, og denne gong har kvalmen meldt seg ennå tidligere :-(
Rekner med at svigers (som er nærmeste naboer) og kolleger får vite neste veke.. Hvertfall om eg sko bli sjukemeldt, då vil eg fortelle mine nærmeste venninner og. Ikkje kjekt å lyga, sjøl om d bare e kvite løgner!

Vanskelig å skjule kvalmen nå så nå har familien fått vite det, og et par venninner til - nå renner spm inn :p

Jeg har fortalt det til foreldrene mine og brødrene mine...venter med å si det til resten iallefall til etter tidlig ultralyd.

Jeg tenkte å dele nyheten med min foreldre når jeg kommer til rundt uke 8, gjorde det sist gang. Resten av familie og venner venter vi med til ca uke 12, tror jeg.

Tenker å bestille en tidlig UL til rundt uke 11-12 - også fortelle det etterpå dersom alt er bra!

Siden vi har vært gjennom IVF så har vi allerede fortalt det.
Var så koselig reaksjonen til svigers i dag 
Vi hadde kjøpt en sånn koseklut med bamse på og pakket inn. Mannen min sa at dem trengte en sånn før svigermor åpna. Da hun så hva det var skjønte hun ingenting. Så på den, la den tilbake og så på den igjen. Og så sier mannen min: "Jeg tenkte at dere kunne passe på denne til oktober". Svigermor hyler ut: "Nei, er det sant? Har det gått? Er det sant? Nææææææh!" Og tårene trillet.
Er ikke bare vi som gleder oss, men mange rundt oss også 

Det er mulig svigermor har en mistanke... Måtte ringe henne for et par dager siden, trengte råd for å få neseblod til å stoppe! 
Jeg har ikke blødd neseblod siden barnehagealder! Hun begynte å snakke om årsaken, om jeg har vært mye forkjøla, om jeg har brukt mye nesespray osv, jeg sa bare at grunnen ikke spiller noen rolle så lenge det stopper snart ^^
Me får sjå... 

Så koselig å høre Gleder meg kjempe masse t å si d t svigers òg, men tenkte å vente t etter ul 28.02. Da e eg 8 uker på vei og vi har fått en mer bekreftelse på at alt e ok.

1 SA, 3 Ex.U.,1 mislykket IVF.

Back
Topp