Det står ikke på innsatsen fra lille iallefall, kunne ha bodd på puppen hele døgnet.
Jeg har pumpa etter amming og får bare ut noen dråper. Ikke nok til å dekke bunnen i flaska engang. Føler han har rett tak, jeg ble sår første uka og etter å ha korrigert har det gått bra de siste to ukene. Trist å gi seg....
Hvor mye mme gav du?
Jeg gav 20 ml kl 17, så sov han til 19. 20 min på ene puppen og rett i søvn igjen. Er usikker på hvordan vi skal få gitt det. Brukte du flaske?
Men det er et godt utgangspunkt! Da ønsker mini å øke melkeproduksjonen din!
Denne hjalp meg mye
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101
Hvis taket kjennes bra ut for deg (ikke sårt) er det ihvertfall noe rett, men kal allikevel være at lille ikke tømmer godt nok. Har du forsøkt å få hjelp fra ammehjelpen? Jeg hadde kontakt med ei som så på video av sugetak etc (hadde ikke mulighet til hjemmebesøk, men mange får det og, det er enda bedre), det var god hjelp.
Pumping er på ingen måte noen indikasjon på hvor mye melk du har, pumpa tømmer ikke brystet ordentlig, men fungerer på utdrivinga, så om du i tillegg er litt stressa (påvirker utdrivinga) så er det vanskelig å pumpe.
Hm, husker ikke akkurat hvor mye vi ga, vi ga hele tida litt mindre enn det som står på pakningen liksom.
Du er ingen grunn til å gi seg om du ønsker å amme! Vi fikk til å fullamme etter å ha måttet begynne med tillegg når lille bare var 2 døgn gammel, men det er jo litt jobb! Ihvertfall, tenk at hvert minutt baby får på puppen er bra. Tapt ammetid pga mme bør tas igjen med pumpe/håndmelking (her er det flott med avlastning av partner når du har mulighet). Følg nøye med på bleier, 5-6 våte i døgnet + jevnlig avføring, da får lille i seg nok. Ihvertfall hvis hen samtidig virker å trives og har god allmenntilstand

Vei jevnlig hos HS, men ikke for ofte, siden vekta påvirkes veldig av bæsjebleie/måltid etc. Og om det ikke er ammekyndige på helsestasjonen (det var det ikke hos meg, "gi mme" var eneste rådet jeg fikk) så bruk ammehjelpen/ammepoliklinikken etc. Stå på krava, så håper jeg det plutselig løsner