Delamming

Dor001

Andre møte med forumet
Noen som delammer her? Syns dere det går greit? Hele dagen går jo i amming, pumping og koking av flasker.

Noen som delammer her? Syns dere det går greit? Hele dagen går jo i amming, pumping og koking av flasker.

Delammer her også. Men får ikke til pumpinga... så blir mye å legge til brystet ja, pluss flaske for å fylle på hvert måltid... mye koking!! Veldig lei og skulle ønske jeg bare kunne få opp produksjonen og fullamma!!!

Jeg pumper og gir flaske, også får han erstatning i tillegg. Mye styr, men vil gjerne at han skal få litt morsmelk så lenge det går. Det er for en periode i livet, om man tenker stort på det Men hadde vært enklere å bare ammet, men når det ikke går. Så må man gjøre det som er nest best . Også må man ta en dag av gangen.

Jeg delammer. Gir litt mm eller mme etter amming 2-3 ganger i døgnet. Håper jeg klarer å oppretholde det, da jeg sist mistet melken etter ca 2 mnd.

Her delammer vi og. Mye koking, ja. Skal kjøpe flere flasker så sliper vi å koke etter hver måltid.

Her ammer jeg hele dagen og natta men gir mme på kvelden, da jeg ikke har nok melk så sent. Jeg prøver å pumpe meg opp så vi kan droppe mme og gi mm på flaske, så langt klarer vi det annenhver dag. Men fy flate den pumpinga tar tid!

Gjorde det med førstemann. Droppet det med de 3 andre. Rett på flaske. Orket ikke å styre med 2 forskjellige bordsetninger:)

Jeg måtte delamme etter 3 uker. Gjorde det med eldstemann også. Voldsomt til styr med all kokingen.
Klarer dessverre ikke å pumpe opp produksjonen. Hadde virkelig lyst til å klare ammingen denne gangen:(

Vi delammer og gir mm på flaske på natta pga såre bryst. Jeg har to pumpeflasker og koker de annenhver gang sammen. Her står det alltid en gryte på komfyren klar til koking og en pølseklype for å fiske opp alt og legge på et håndkle ved siden av. Funnet ut det gjør ting lettere.

Delammet i et drøyt år, syntes det gikk helt greit. Jeg skulle veldig gjerne fullammet, men når jeg ikke fikk det til var delamming et godt alternativ.

For meg var det nyttig å ha mange nok flasker til et helt døgn, da ble det bare en runde med flaskevask pr dag.

Anbefaler også å kjøpe en sterilisator i stedet for å koke i gryte (ikke alle sterilisatorer passer like godt til alle flaskemerker). Med sterilisator slipper man å passe på tida og varmen, og slipper å brenne seg på fingerene :-) - bare å trykke på startknappen så ordner det seg selv, og flaskene er helt rene fram til sterilisatoren åpnes igjen.

Hvis pumping er aktuelt, fungerte elektrisk pumpe (Medela) som pumper begge bryst samtidig, mye bedre for meg enn manuell/ensidig pumpe. Raskere og enklere. Ser i andre tråder at flere her inne har samme erfaring.
Både sterilisator og pumpe er mulig å få tak i brukt - de elektriske pumpene koster jo noen kroner.

Lykke til!

Back
Topp