Som jeg har skrevet i en annen tråd delammer jeg. Syns det er vanskelig å vite hvor mye MME jeg skal ordne til prinsen etter han har diet. Drikker som regel "rubbel og bit" av det vi lager til, avnhengig av hvor lenge han har ligget til brystet. Det kan være alt fra 60 ml til 120 ml. Er det slik at ALLE babyer selvregulerer? Min fikk sonde de 4 første ukene, og opplevde da aldri å bli "sulten". Nå merker vi/jeg at etter 2 timer så "Stresser" han litt, og gir tegn på at han vil ha mat. Er bare redd for at hvis vi lager 180 ml til hver måltid, selv om jeg ammer, at han vil drikke til flaska er tom. Vi har pauser i måltidene, og lar han rape godt, men er ikke alltid han vil/får til å rape. For meg virker han også noe anspent når han både dier, og drikker flaske. (føler han har skuldrene oppunder ørene, og hendene "tviholder" på flaska med knyttede never)
På nettene styrer jeg minst mulig med flaske, og lar han die til han enten sovner, eller til han gir uttrykk for at han vil ha mer mat (og da bytter jeg bryst). Da kan det gå alt fra 3 til 5 timer før han "spør" etter mat igjen.
Delamming er ikke enkelt altså..
Noen som har innspill?
På nettene styrer jeg minst mulig med flaske, og lar han die til han enten sovner, eller til han gir uttrykk for at han vil ha mer mat (og da bytter jeg bryst). Da kan det gå alt fra 3 til 5 timer før han "spør" etter mat igjen.
Delamming er ikke enkelt altså..
Noen som har innspill?