Delamme?

Vigoi8

Blir kjent med forumet
Dere som delammer eller har gjort det. Hvordan gjør dere det og hva fungerer for dere? Ammer på natt, flaske med mme på dag eller omvendt? Ammer og flaske med mme annenhver gang? Når introduserte dere flaska? Jeg har veldig lyst å delamme om noen uker for friheten sin skyld, når amminga sitter skikkelig, så tar imot alt av tips Bruker for tiden ammeskjold også.
 
Delamma barn nr 2 og nå barn nr 3. jeg har aldri likt amming sånn generelt, gikk over på flaske da nr 2 var ca 2 mnd. Fikk betennelse på høyre bryst så amming var grusomt vondt. Fortsatte å amme på venstre side. Delammer med nr 3 også da høyre bryst ikke fungerer skikkelig etter betennelsen jeg hadde for et par år siden. Joda det går fint an å fullamme med ett bryst men for oss fungerer delamming veldig bra. Da får jeg litt mer fri og andre kan få kose med baby når han mates. Jeg ammer på natt og hvis han skal sove i senga mi på dagtid. Hvis jeg er ute en tur og ikke orker lage til flaske og ikke har planer om å være ute hele dagen så ammer jeg. Skal jeg være flere timer ute tar jeg med mme for å være på den sikre siden. Med andre ord så ser jeg det veldig an dag for dag om det blir pupp eller flaske. Han drikker 3 eller 4 flasker med mme på en dag, ca 90 ml pr flaske. Resten er pupp. Han er 4 mnd nå. Han her virker mer glad i pupp enn hva storebroren var så han ammes mer. Husker med nr 2 så var det amming på natt og flaske på dag. Han var veldig glad i flaske og spiste mye i forhold til hva sistemann gjør
Så mitt tips er egentlig å se an ungen og hva som funker for dere :)
 
Dere som delammer eller har gjort det. Hvordan gjør dere det og hva fungerer for dere? Ammer på natt, flaske med mme på dag eller omvendt? Ammer og flaske med mme annenhver gang? Når introduserte dere flaska? Jeg har veldig lyst å delamme om noen uker for friheten sin skyld, når amminga sitter skikkelig, så tar imot alt av tips Bruker for tiden ammeskjold også.
Delammer ved å tilby mme fast etter hver amming. Han har gått litt sakte opp i vekt og dette hjelper veldig heldigvis :)
 
Back
Topp