Del din beste oppskrift!

Bolla86

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Junibollene 2023
I en travel hverdag trenger nok flere av oss litt inspirasjon til middag eller bakst. Tenkte vi kunne dele våre beste oppskrifter med hverandre :)
Ta bilde av kokeboka di eller del en link til oppskriften du liker best/bruker mest :)
 
f38cffca3de1a59075bc2a9193c9fea4.jpg
 
Er den sterk eller kan den funke for barn og?
Det tilpasser du selv. Jeg er veldig sensitiv på sterk mat, og den passer perfekt til meg. Det er chilisausen som gjør den sterk, og der kan du ha i litt og litt. Tror den er ganske perfekt for barn egentlig :D
 
Vi hadde nettopp noe veldig godt til lørdagskos/middag:D

1 fransbrød
1pk lettrømme
1pk (lett)majones
1løk
1pk bogskinke
Litt pressa hvitløk (etter smak)
1purreløk
1 boks mais
Reven ost
Krydder etter smak

Fres løken i panna, bland alle ingrediensene, inkl litt av den revne osten.
Skjær brødet i skiver, men ikke helt gjennom.
Legg fyllet mellom hvert lag, strø på resten av osten over, krydre med piffi.
Stek på 200gr i ca 20min.
 
Det tilpasser du selv. Jeg er veldig sensitiv på sterk mat, og den passer perfekt til meg. Det er chilisausen som gjør den sterk, og der kan du ha i litt og litt. Tror den er ganske perfekt for barn egentlig :D

Det så godt ut!
Er sikkert ikke noe stress og ta litt in en egen bolle før man tilsetter chilisausen heller hvis man vil ha den litt sterkere enn det barn bør ha også kanskje?
 
Vi pleier ofte å ha laks med rotgrønnsaker. Gjør klar grønnsakene kvelden i forveien og har de i en pose. Slenger de i en ildfastform og steker på 180 grader til de er møre. Laks stekes også i ovnen. Serverer med litt rømme ved siden av. :)
 
Det så godt ut!
Er sikkert ikke noe stress og ta litt in en egen bolle før man tilsetter chilisausen heller hvis man vil ha den litt sterkere enn det barn bør ha også kanskje?
Det går nok veldig bra ja :)
 
Back
Topp