Dekorerte lys

squakky

Elsker forumet
Sikkert mange tråder om dette, men jeg prøver å finne ut hva som funker best..

Stryker du motiver på lys eller bruker du decoupagelim? Og brenner du lysene ned? (Går det bra å brenne de ned?)

Hva er tryggest om jeg ønsker å brenne lysene, evt. hvilken decoupage lim bør jeg investere i?

Tar også imot andre tips og råd når det kommer til lysdekorering ;)

Så også noen som hadde merker av stearin som de bare hadde klistret på lyset.. Noen som vet hvor en får tak i sånt?

Jeg styker på men har aldri brent selv...

Har laga på bestillinger til dåp og konfirmasjoner, og mottakeren ble så fornøyd at dem kunne jo ikke brenne de fiiiine lysene [8D][8D] Så jeg vet ikke noe mere enn at jeg har bedt folk være forsiktige OM di brenner dem, fordi det er papir inni....

Stryker på, men brenner dem ikke...

Ber andre om å være forsiktig og ikke forlate lyset om de vil brenne det...(foreløpig kun mamma, søs og svigermor som har fått, og de brenner ikke lysene av tantebarna/barnebarna på[:-])

oooo... nydelig mandy4. Hvor får man kjøpt dette ftopapiret da? Og passer det til alle printere?

jeg stryker på (med krølltanga[;)]) bruker bare servietter, samme gjorde jeg til dåpen, og vi har brent masse slike lys, går helt fint :) mamma brenner masse lys og har vært testpersonen min, går supert[:D]

Stryker på og brenner. Funker fint det, papiret blir stående igjen, så jeg river av overflødig før jeg tenner på nytt

ORIGINAL: mandy4

Annet- Jeg bruker photo tansferpapaer. Tyyynt papir (dyrt-50 kr pr A4 ark) som jeg skriver ut,legger i vann og setter på lysene.Lakker med vannbasert lakk. Brenner dem[:D] Mobilkamerabilde så fargene lyver noe
DETTE LYSET ER IKKE FERDIG. Skal børste glitteret når et tørker

Jeg lurer da på om å decoupage med en vannbasert lakk vil fungere på samme måte? Er ikke lakken brannfarlig? Og hva skjer hvis jeg tar et lag lakk under servietten/tynt papir og et lag oppå?

Prøver å finne den beste måten uten å måtte prøve ut alle alternativene først :p

ORIGINAL: mandy4

Sqakky- Jeg har testet ut lysene jeg lager og lakken brenner ikke.Nå blir det et tyyyyyyyyyyyyynt lag jeg sprayer over( akryl vernish clear)  bare for å få glans på bildene.
Satt og tenkte på et alternativ i går om man stempler eller bruker servietter: Hva om man metter bildet med stearin først og så legger det på lyset og bare toucher det forsiktig med føner eller annet?
Skal se om jeg får testet det i kveld[;)]

Keep me updated ;)

Jeg har forresten sånn photo transfer papir.. Men det er sånn til klær.. Er det sånn du bruker?

det funker helt fint å brenne lys du har pyntet med decoupage lim, det har jeg gjort mange ganger.

Back
Topp