Dekningsgrad, 80 eller 100%?

Lillemy93

Forelsket i forumet
Synes dette er så vanskelig å avgjøre.. jeg er student med deltidsjobb, og jeg taper ca. 5000 om jeg velger 80% dekning siden jeg jobber så lite. Samboeren har derimot 100% jobb, så det er han som taper mest på å velge 80.. saken er den at jeg må ta ulønnet permisjon etter endt permisjon uansett hvilken dekningsgrad jeg velger, fordi jeg ikke kan jobbe kveldsvakter når barnet er så lite (samboer er ofte sent hjemme fra jobb på kvelden). Så jeg tenker å være i permisjon fra jobb til jeg er ferdig utdannet sommeren 2018. (Skal hoppe på igjen og studere fra januar-juni 2018) Men siden jeg uansett må være i ulønnet permisjon, og det å velge 100% ikke går ut over tiden med barnet, så er det vel lurest å velge 100%? Huff, innviklet dette her.. håper noen forstår og kan gi meg råd her :)

Hvis du ikke skal jobbe før sommer 18 så vil du tape uansett hva du velger. Er bare 10 uker forskjell på hva du får betalt. Sparer du litt nå og mens du har 100% så kan du komme bedre ut av det økonomisk. Spesielt mannen

Hvis du uansett må ta ubetalt perm, hadde jeg tatt 100% og fått de ekstra pengene både fra deg og mannen på kjøpet. :)

Da ville jeg valgt 100% lønn, ellers taper dere masse penger. Hvis du uansett skal ta ut ulønnet permisjon :) som du selv sier går det ikke ut over tiden sammen med barnet uansett :) Pappan har krav på 10 uker uavhengig av dekningsgrad.

Back
Topp