Dekkes Lutinus av Helfo?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Jeg holder på å gjøre i stand kvitteringer for innsending til Helfo, men ser av skjemaet som legen har fylt ut at legen har skrevet dagen for innsett som siste dag i "tidspunkt for legemiddelbehandlingen". Dekkes ikke Lutinus? Det skal jeg bruke til 12 uker. Hvis det er slik at Lutinus dekkes, burde jeg isåfall be sykehuset om en ny legeerklæring der riktig avslutningsdato for den medisinske behandlingen står, eller er ikke Helfo så nøye på det? Hva er deres erfaring? Mener jo at jeg har fått dekket Lutinus før...

Jeg mener jeg fikk dekket Lutinus..

Jeg fikk det dekket!

Lurer litt på det samme, bortsett fra at jeg har hentet ut 2 pk lutinus ETTER å ha sendt papirene? Kan jeg ettersende kvitteringer eller må jeg ha ett nytt utfylt HELFO ark? [emoji848]

Lurer litt på det samme, bortsett fra at jeg har hentet ut 2 pk lutinus ETTER å ha sendt papirene? Kan jeg ettersende kvitteringer eller må jeg ha ett nytt utfylt HELFO ark? [emoji848]

Ikke godt å vite, men jeg har i hvert fall forstått det som at du kan sende inn kvitteringer etter hvert. Jeg har hentet ut all Lutinus som jeg trenger fram til 12 uker, men vet jo ikke om jeg får det dekket når det er etter datoen som legen har skrevet... Klønete!

Stod innsettsdagen da som siste legemiddel-behandlingsdag i legeerklæringen eller stod den dagen du faktisk skulle slutte med Lutinus oppført som siste legemiddel-behandlingsdag?
Husker faktisk ikke om det sto dato for behandlingsslutt. Mener de hadde skrevet opp månedene forsøkene var i.

Ikke godt å vite, men jeg har i hvert fall forstått det som at du kan sende inn kvitteringer etter hvert. Jeg har hentet ut all Lutinus som jeg trenger fram til 12 uker, men vet jo ikke om jeg får det dekket når det er etter datoen som legen har skrevet... Klønete!

Du får det dekket så det er bare å sende inn. Jeg hentet ut lutinus ved positiv test, mao to uker etter datoen legen skrev på arket og jeg fikk det dekket.

Du kan ettersende det, det gikk fint for min del :)

Stod innsettsdagen da som siste legemiddel-behandlingsdag i legeerklæringen eller stod den dagen du faktisk skulle slutte med Lutinus oppført som siste legemiddel-behandlingsdag?

Jepp, innsettingsdagen sto som siste dag[emoji5]

Bare å sende inn [emoji1303][emoji5]

Du får det dekket så det er bare å sende inn. Jeg hentet ut lutinus ved positiv test, mao to uker etter datoen legen skrev på arket og jeg fikk det dekket.

Jepp, innsettingsdagen sto som siste dag[emoji5]

Tusen takk for svar! :-) Ok, så bra at innsettsdagen stod som siste dag hos dere også og dere likevel har fått tilbake penger for Lutinus. Da sender jeg bare kvitteringene inn og satser på at det går i orden for min del også. :-)

Ja jg fikk dekket lutinus fra Helfo :)

Bare å sende inn [emoji1303][emoji5]

Sender du elektronisk? Har aldri helt skjønt hvor jeg gjør det.. [emoji85]

Sender inn med post jeg skjønner du og det blir jo litt vanskelig når jeg ikke har noe skjema å sende med. Kanskje lettere elektronisk i mitt tilfelle ... [emoji848]

Back
Topp