Dehydrert, hoven/vann i kroppen?

MA.CN

Forelsket i forumet
Går det ann egentlig?

Jeg får ikke i meg nok væske og er ganske dehydrert. Huden (spesielt under føttene) er tørr og skrukkete, og blodårene mine er svært tynne pga dette.
Så begynte jeg å tenke litt.

Når man er så dehydrert og kroppen trenger det den får i væske til å holde seg i gang vil man da kunne bli hoven og få mye vann i kroppen?
Hvor skal den iallefall ta vannet fra? :p

Vann i kroppen kan jo være et tegn på at ikke alt er som det skal.

Er nå mye rart man lurer på :p

Ja, når kroppen får for lite vann kan den holde på det vannet som allerede er der og det den etterhvert får for å motvirke det. Når den hele tiden får nok vann opprettholder kroppen/nyrene denne balansen selv og skiller ut alt det den ikke trenger. Det funker vel nesten på samme måte som ved sult, sånn at kroppen begynner å spare og bruke mindre når den merker at den også får mindre.

Vet ikke nøyaktig hvordan det fungerer i forhold til graviditet siden vann i kroppen da er forholdsvis vanlig.

Det sies at vann fordriver vann, men vet ikke om det stemmer for alle

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Tror ikke vann i kroppen nødvendigvis betyr at "noe er galt",da har jo 98% av alle kvinner noe galt ved sitt svangerskap;-)
Ellers enig med Igloo:-)

Tror ikke vann i kroppen nødvendigvis betyr at "noe er galt",da har jo 98% av alle kvinner noe galt ved sitt svangerskap;-)
Ellers enig med Igloo:)

Nei nei nei, det var ikke det jeg mente.
Men det er som oftes et symptom leger og jordmødre ser etter.

Søsteren min hadde svangerskapsforgiftning i sin første graviditet og hadde vel sikkert 30 kg vann i kroppen og så ut som en sumobryter før legene besluttet å ta hastekeisersnitt.
Men jeg som er så dehydrert og knapt får i meg mer en et par glass vann i døgnet ville vel ikke kunne klare å få så mye vann i kroppen? det må jo på en måte komme fra en plass? :p

Har på ingen måte misstanke om noe slikt, men begynte bare å tenke på det. :)

Spiser du mye salt mat? Det er jo vanlig at kroppen binder vann under graviditet - og den gjør sikkert det uavhengig av hvor mye vann man får i seg

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei nei nei, det var ikke det jeg mente.
Men det er som oftes et symptom leger og jordmødre ser etter.

Søsteren min hadde svangerskapsforgiftning i sin første graviditet og hadde vel sikkert 30 kg vann i kroppen og så ut som en sumobryter før legene besluttet å ta hastekeisersnitt.
Men jeg som er så dehydrert og knapt får i meg mer en et par glass vann i døgnet ville vel ikke kunne klare å få så mye vann i kroppen? det må jo på en måte komme fra en plass? :p

Har på ingen måte misstanke om noe slikt, men begynte bare å tenke på det. :)

Det finnes veldig mye vann i kroppen selv om man ikke drikker så mye vann. Mye får man også gjennom maten generelt sett. Hvis kroppen merker at den får lite inn vil den heller bare gjøre det vanskeligere å kvitte seg med det som er. Det er derfor de råder de som har mye vann i kroppen til å drikke mer vann. Hvis ikke klarer heller ikke kroppen å kvitte seg med mange avfallstoffer.

Rådet alle gir er "drikk vann". En fysioterapaut i området som er spesialist på bekkenproblemer uttalte da jeg pratet med henne om numne og vonde fingrer at vann i kroppen kan være grunnen og at jeg måtte passe på å drikke vann. Hun sa at om jeg husket bildene av de små barna i utviklingsland med oppblåste mager, så kunne det være tegn på for lite vann.

Ja det går helt fint..

Når man er gravid har man ekstra blod i kroppen + at blodårene blir mindre elastisk, kroppen produserer selv ca 7 liter væske i fordøyelsessystemet, men det er ikke nok, vi må drikke i tilegg:)... Er ikke unomalt at man får vann i kroppen under graviditet, er mye som skjer i kroppen. Viktig at man kanskje redusere litt på salt(salt binder vann til kroppen), om man spiser mye salt, og drikk godt m vann, kroppen må skille ut avfallstoffer med urinen. Har man hevelser, opp å gå å være i bevegelse, sitt med bena høyt...

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp