Dehydrering?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hvordan oppdage att ungen er på vei til å bli dehydrert?

Jeg lurer fordi jeg synes ikke bebiss har hatt så mange våte bleier (Kanskje en liten skvett i alle)
Men han spiser bra, og aktiv(skravel, ben og armer hyttågevær..)

Så for emg er det ikke noe å bekymre seg over enda?

Fortell meg gjerne hva jeg kan gjøre=)

hvis man klyper i huden og huden blir stående oppe er man dehydrert... man ser det også gjerne i øynene...

her er det veldig variabelt med tiss men er du i tvil bør du heller ringe lege enn å spørre her! [;)]

ORIGINAL: Wibe^

hvis man klyper i huden og huden blir stående oppe er man dehydrert... man ser det også gjerne i øynene...

her er det veldig variabelt med tiss men er du i tvil bør du heller ringe lege enn å spørre her! [;)]

Ja seff =) hadde ringt hadde je vært bekymra. !!=) bare litt nysgjerri og vil vite litt sånn hva dere har erfart osv=)
i følge meg er nok alt bra=)

Sniker litt fra desember. Har hørt at et tegn på dehydrering er om fontanellen er innsunket[;)]

ORIGINAL: tamlin77

Sniker litt fra desember. Har hørt at et tegn på dehydrering er om fontanellen er innsunket[;)]

ja det stemmer! det sjekker de alltid på sykehus! [:D]

Hvis det er slik at han bare "skvetter" litt i bleiene sine så hadde jeg ringt legen eller HS uansett. Babyer skal jo helst han noen tunge bleier i døgnet, uten bæsjen iberegnet.
Men jeg kan ikke dette her, så jeg snakker kun etter hva jeg har fått greie på av andre[:)]

ORIGINAL: Charlis

Hvis det er slik at han bare "skvetter" litt i bleiene sine så hadde jeg ringt legen eller HS uansett. Babyer skal jo helst han noen tunge bleier i døgnet, uten bæsjen iberegnet.
Men jeg kan ikke dette her, så jeg snakker kun etter hva jeg har fått greie på av andre[:)]

De skal ha noen tunge tissebleier i døgnet, ja. MEN, hvor ofte skifte du bleie?

Man burde helst ha gjort noe med det før huden står igjen etter klypetesten. Det er derfor vi alle følger med på bleiene til de små...

tørre bleier, og kan vel også se det på fontanellen at den er nedsunket. men det viktigste er at det skal være noen våte bleier i løpet av en dag.

ORIGINAL: Kleo79

ORIGINAL: Charlis

De skal ha noen tunge tissebleier i døgnet, ja. MEN, hvor ofte skifte du bleie?

Man burde helst ha gjort noe med det før huden står igjen etter klypetesten. Det er derfor vi alle følger med på bleiene til de små...

Jeg er nok kanskje den som skifter litt ofte.. så når jeg *gikk i meg selv* så kan det å være noe av grunnen :P men nå har jeg tunge tissebleier igjen :))

Back
Topp