Dehydrering ved sykdom

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen med erfaring? Vært syk snart en uke.... Influensa med høy feber. Grunnet kvalm klarer jeg ikke spise noe. Drikker også minimalt... i dag har jeg i tillegg fått diaré. Urinen min er så mørk at jeg nesten ikke ser gjennom den... burde jeg kontakte lege?

Ja. Ring legen.
Og prøv å ha en flaske vann ved siden av deg og drikk ofte. Små slurker flere ganger i timen kan hjelpe på.

Ja kontakt lege!
Du burde også kjøpe deg noe sånn greier fra apotek med salt osv i. Kommer ikke på hva det heter :)

Hvordan går det med deg?? Snakket du med legen?

Jeg var også slik og ble bare sendt hjem fra legevakten.

Laget meg vann med GEM pulver. Hadde et vannglass ved sien av meg og drakk et sånt glass i timen. En og en slurk. Var forferdelig men bare måtte. Når timen var over var det et nytt glass. Alarm hver time, om jeg måtte drikke mer enn en slurk var det straffen. Huff.

Jeg var også slik og ble bare sendt hjem fra legevakten.

Laget meg vann med GEM pulver. Hadde et vannglass ved sien av meg og drakk et sånt glass i timen. En og en slurk. Var forferdelig men bare måtte. Når timen var over var det et nytt glass. Alarm hver time, om jeg måtte drikke mer enn en slurk var det straffen. Huff.

Tror fastlegen er et bedre alternativ enn legevakten i slike tilfeller. Er jo i grunn ikke akutt når det er over flere dager. Legevakten er jo til når det haster slik at du ikke kan gå til fastlegen

Tror fastlegen er et bedre alternativ enn legevakten i slike tilfeller. Er jo i grunn ikke akutt når det er over flere dager. Legevakten er jo til når det haster slik at du ikke kan gå til fastlegen

Ja merkelig at de var stengt en søndag, men men. Når man har flere sykdommer og dårlig immunforsvar så skal terskelen for å oppsøke lege være lavere.

Hvordan går det med deg?? Snakket du med legen?
Kom meg endelig ovenpå igjen. Ble ikke legevakten. Tvang meg selv til å drikke. Fortsatt noe mørk urin, men kommer seg litt om litt...

Kom meg endelig ovenpå igjen. Ble ikke legevakten. Tvang meg selv til å drikke. Fortsatt noe mørk urin, men kommer seg litt om litt...

Godt det har snudd, masse god bedring videre [emoji5]

Faris hjelper mot uttørking. Jeg har vært uttørket en gang og da var apoteket tomt for medisiner. Men Faris hadde visst de samme saltene og jeg ble frisk igjen.

Back
Topp