Deg med barn fra før, hva var et av dine beste kjøp?

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Har prøvd å kjøpe litt og litt for å ikke få kjempeutgifter hver måned. Til dere med barn fra før, hva hadde dere godt utbytte av til forrige baby? Alt fra klær til møbler, gadgets, utstyr og evt andre ting. Ser det er mye greier der ute, og jeg aner ikke hvor mye jeg får bruk for alt

Har prøvd å kjøpe litt og litt for å ikke få kjempeutgifter hver måned. Til dere med barn fra før, hva hadde dere godt utbytte av til forrige baby? Alt fra klær til møbler, gadgets, utstyr og evt andre ting. Ser det er mye greier der ute, og jeg aner ikke hvor mye jeg får bruk for alt
Bedside crib! Hadde ikke til nummer en, men til nummer to. Ellers vippestol som de andre her sier. Newbornsete til tripptrapp, kladder fra apoteket som stelleunderlag og ikke minst multimam-kompress!☺️

Omslagsbodyer de første 3 mnd.
Vil ikke ha annet denne gangen.

Bæresele. Brukte frem til 2 år.

Flanellkluter istedet for/i tillegg til gaskluter.

Hjemmestrikkede ulltepper. Mye bedre enn dyne.

Nattlampe med musikk og prosjektor. Roet seg veldig til den.

Bæretøy Trenger egentlig lite i starten. Trur eg og mini satt i sofaen heile første måneden. Multimam til det sjølv dersom du ønsker å amme

Babynest, omsalgsbody og omslagsdress, strømpebukse uten føtter og ulltøfler! Jeg vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten babynest. Jeg hadde vel sikkert det, men siden vi puttet Mia i nestet allerede første dag hjemme fra sykehuset, ble det vell lukter og trygghetsfølelse fra dag en.

Hvorfor jeg nevner akkurat omslagsbody, ullsokker og strømpebukse uten føtter. Er fordi det var mine to go antrekk.
Omslagsbody er def diggere både for deg og din lille. Strømpebukse uten føtter, er fordi at jeg følte den varte så mye lenger i forhold til bruken. Gjorde jo ikke noe om den var litt for lang til å begynne med og litt for kort. Det samme gjelder ulltøfler. Mine er med knyting, kan strammes, av helt ren ubehandlet ull, og de brukte vi jo det hele første året. Sommer og vinter! Og disse tøflene er klare for neste man som står for tur i desember for å si det sånn! Har du en i familien som liker å strikke er det perfekt gave å spøre om. Ellers kan jeg på det sterkeste anbefale disse; Babytøfler i ren ubehandlet ull

Jeg er enig med det som blir sagt over, at det kan være greit å vente med noe. Er veldig individuelt hva man føler er viktig og synes også det avhenger litt av bosituasjon hva man må ha og ikke. :happy:

Skriver ivertfall under på omslagsbodyer. De er kjekkere enn de man tar over hodet. Ellers er det bra med ett sted å legge fra seg baby (vognsett/vippestol/babynest/grind). Jeg hadde vippestol sist og kommer til å bruke det denne gangen også i tillegg til lekematte på gulvet.
Jeg likte godt bæring sist. Men tok litt tid å få tak på synes jeg, og ble også litt bytting av utstyr underveis. Føler man må prøve og feile litt der da bæreverdenen er en jungel.
Sovepose til babyen! Var så redd for å bruke løse dyner og tepper.

Har ett tips ang seng. Sist ønsket jeg bedside crib, men syntes det var litt dyrt siden den kun kan brukes i en kort periode. Endte med en seng fra IKEA som man kan fjerne ene siden på. Trikset litt med det, så fungerte det på samme måte. Vi satte babysengen i klem mellom vegg og vår seng, slik at det ikke var fare for at det skulle flytte på seg og bli mellomrom mellom sengene.
Er det jeg kan komme på i farten. Synes ikke jeg brukte så mye utstyr utenom som jeg ikke kunne vært foruten.
Ellers er det jo det som er «standard» som kluter, stellebord, babycall osv…

Vet ikke om det var så mye til hjelp egentlig… :hilarious:

Muslintepper..! Kjøpte en stor bunke på aliexpress, og de bruker småen på 3 som koseklut/tepper ennå.

Lett for baby å puste gjennom om det skulle komme foran ansiktet, lett og mykt. Brukt som svøp i starten, i vogna, for å dekke puppen ved amming når omverden blir mer interessant enn å holde fokus på spising.

Dessuten er det digg å slippe ullfibre fra teppersom fester seg i babys hender og havner i øyne/munn legger muslin innerst og ullteppet over.

Babynest, vippestol og omslagsbodyer! Ellers ble jeg veldig glad i bæretøy etterhvert som babyen ble større :)
Ser det går mye igjen her, og tror ikke det er helt uten grunn. Klart hvert barn er forskjell og man har ulike preferanser men tror ikke man kan garantere seg mot et bomkjøp eller to uansett.

støtter forslagene om å vente til baby er født med det som en ikke må ha med en gang:) Med første kjøpte jeg flere ting som vi ikke fikk bruk for, som vippestol og sovepose. Jeg hadde en rolig baby som ikke trengte vippestol og som var altfor varm til å sove med sovepose :hilarious: Alle babyer er forskjellig så det er umulig å si hva man trenger med sikkerhet, med unntak av det nødvendige som et sted å sove, stellebrett/bord, klær, bleier. Vi fikk barn i november sist, og brukte mye ull/bambus, omslagsbody, og one pices:)

Vi manglet en del av de nødvendige tingene med nummer to som vi venter nå, og det fant jeg på Finn.no. God pris, i god stand og man slipper å sette/skru opp selv. Win win!

Back
Topp