Definisjon av å...

~Motløs~

Andre møte med forumet
banke noen.

Min x mente han ikke har banket meg, forrdi han aldri slo. Men han slang og heiv meg i bakken/gulvet, tok kvelertak og andre tak som gjorde meg rimelig gul og blå.
Da har han ikke utøvet vold, eller??

Vold mot en annen har mange ansikter.

Det handler ikke bare om enkeltstående voldstilfeller, men om systematisk fysisk og psykisk maktutøvelse. Volden viser seg blant annet ved:

Økonomisk vold - i form av kontroll over økonomiske ressurser. Spesielt når du har begrenset inntekt, kan en samlivspartner kontrollere ditt liv.

Sosial vold - ved å begrense kontakten med venner, familie, kolleger og naboer. Dette medfører at andre ikke får innsyn i hva som foregår, og at du blir totalt isolert.

Psykisk vold/trusler - ved latterliggjøring, taushet, avvisning, skremme eller ydmyke med våpen, trusler om voldtekt, drapstrusler, eller trussel om å ta sitt eget liv eller å ta fra deg barna om du går osv.

Materiell vold - knuse ting i sinne, sparke til dører, møbler osv med hensikt å true, kontrollere eller ydmyke deg.

Fysisk vold - slåing, lugging, sparking, biting, kvelertak, knivbruk, brenne med sigarettglo og forsøk på å drepe.

Seksuelle overgrep - Incest og voldtekt, krenkende seksuelle handlinger, prostitusjon og salg av kvinner og barn.

Tvangsekteskap - der unge kvinner nektes retten til å bestemme hvem de vil gifte seg med.

Hva tror du selv vold er?? Dette er hentet fra et krisesenter i norge sin hjemmeside hvor jeg jobber. Her har du mange definisjoner på hva vold er.

Selvfølgelig er det vold!!! Bare en hjernedød idiot kan mene noe annet!! [:@][:'(][:@][>:][:@] 

Håper det går bra med deg! [:)][:)]

Det skremmer meg bare at han faktisk tror at han ikke har gjort det.
Fikk også høre her av et annet familiemedlem at det alltid har vært sånn type "tull" med de andre han har vært sammen med før meg, så tydelig at han har et jævla stort problem i hodet sitt.

ORIGINAL: Trist som faen

ORIGINAL: Catslide

Hva tror du selv????????

At han har...

Det er helt riktig. Jeg jobber ved et krisesenter som vikar nå ved siden av fast jobb og har i tillegg vært i din situasjon. Det er helt vanlig at du tviler på deg selv og på om hans handlinger er riktige eller gale. Men han har ingen rett i det hele tatt til å krenke deg på den måten du har skrevet om. Ta gjerne kontakt på pm viss du vil...

Hva tror du selv????????

At han har...

Det er helt riktig. Jeg jobber ved et krisesenter som vikar nå ved siden av fast jobb og har i tillegg vært i din situasjon. Det er helt vanlig at du tviler på deg selv og på om hans handlinger er riktige eller gale. Men han har ingen rett i det hele tatt til å krenke deg på den måten du har skrevet om. Ta gjerne kontakt på pm viss du vil...

Det er HAN som er tvileren.. [;)]

ORIGINAL: Froskegele

Hva tror du selv????????

At han har...

I følge HI tviler hun også desverre[;)]

Hva tror du selv????????

At han har...

Nei, det var bare en måte å spørre på.
Les innlegg nr.8
Ja, jeg er TS, skulle bytte nick bare, men så fulgte ikke innleggene mine med det nye nicket...[8|][X(]

Grunnen til at jeg spurte var fordi x'n leste tråden jeg hadde her tidligere i uka av hva som skjedde, han mente jeg måtte endre innholdet å skrive at han ikke banket meg. For han hadde jo ikke gjort det liksom...

ORIGINAL: ~Motløs~

Hva tror du selv????????

At han har...

Nei, det var bare en måte å spørre på.
Les innlegg nr.8
Ja, jeg er TS, skulle bytte nick bare, men så fulgte ikke innleggene mine med det nye nicket...[8|][X(]

Grunnen til at jeg spurte var fordi x'n leste tråden jeg hadde her tidligere i uka av hva som skjedde, han mente jeg måtte endre innholdet å skrive at han ikke banket meg. For han hadde jo ikke gjort det liksom...

Ok, beklager, da misforstod jeg. Men uansett så håper jeg du har det bedre nå, og at han ikke får komme i nærheten av deg mer! Du fortjener så mye mer snuppa[:)]

Back
Topp