definer taco

Stita

Gift med forumet
Hva mener du taco er?
Jeg mener det er kjøtt, grønnsaker, dressing og ost i en lefse eller i skjell..
Om man kun spiser kjøttet og grønnsakene så er det IKKE taco i mine øyne..Da kan jeg like greit spise noe annet. Er jo ikke noe godt med bare det..
Jeg synes så mange skriver at taco går greit å spise når man slanker seg.. Hvordan får dere det til? Er jo tusen kalorier i lefsene og i skjellene. Og man må da ha mer enn 1 for å bli mett. Uten dressing er heller ikke noe godt.. Osten kan jeg leve uten om jeg må, men de andre tingene er for meg veldig vestentlig når det gjelder taco spising.. Liker ikke noe form for rømme eller kesam så jeg kan ikke bruke det heller.

Så fortell  meg. Hva er taco for deg?

For meg er taco:
- kjøttdeig
- grønnsaker
- ost
- sala
- rømme
- lefser/skjell

Men, siden jeg går på ketolyse kan jeg i teorien spise taco til det tyter ut av ørene på meg, jeg lar bare være å spise lefsene/skjellene. Så ja, jeg kaller det taco, for når vi har det har vi som regel lefser og skjell siden de andre som spiser kan spise det, er bare jeg som lar være.

ORIGINAL: RosaCrocs

For meg er taco:
- kjøttdeig
- grønnsaker
- ost
- sala
- rømme
- lefser/skjell

Men, siden jeg går på ketolyse kan jeg i teorien spise taco til det tyter ut av ørene på meg, jeg lar bare være å spise lefsene/skjellene. Så ja, jeg kaller det taco, for når vi har det har vi som regel lefser og skjell siden de andre som spiser kan spise det, er bare jeg som lar være.

samme her... TACO er jo den kryddersmaken som gjør det til taco, har jo taco pizza også... Så jeg spiser alt utenom skjell/lefse og mais.... Altså en slags taco salat med masse ost og kjøttdeig[8D]

I utgangspunktet så er jeg enig med deg, at lefser/skjell må til for at det skal være fullgod tacomiddag.
Men - jeg synes også det er supergodt å lage seg en tacosalat...

Nå bruker ikke jeg dressing på, men rømme.. Og har prøvd med kesam (litt "tørt" på en måte)

Men om man teller kcal så er jo fullkornslefsene bedre enn hvetelefser, selv om egentlig ikke bør spise mer enn en. Men spis en da, og nyt den til det fulle, og så lager du en salat av resten... Funker det [:D]

Taco er fortsatt taco uten lefser og skjell[:D] kjempe godt med mais, salat og rømme og salsa blandet med kjøttdeigen[:D]

litt forskjellige meninger ja. hehe. Tenkte meg egentlig det[8D][;)] Jeg synes ihvertfall ikke det blir taco bare det får krydder på.. Er jo liksom ikke det som gjør at det blir taco for min del.. Når jeg lager nachos så bruker jeg jo tacokrydder, men kaller det jo ikke taco i "langpanne" liksom [8D]

Har bare alltid satt her å lurt på hva folk mener med taco når de skriver at det gjerne er slankemat.. Blir jo sinnsykt mye kalorier om man skal spise det sånn som jeg mener at en taco er[8D] Så her forblir det helgemat. Absolutt ikke noe slankekost. hehe

Lefse
kjøttdeig med tacokrydder
salat
ost

[:)]

Jeg som lever på lavkarbo, spiser taco.
Jeg dropper lefse og skjell, sausen har jeg også begynt å droppe da jeg oppdaget at jeg egentlig ikke merket den.
Men jeg spiser jo kjøttdeigen med tacokrydder på, rømme, og de typiske tacogrønnsakene utenom mais. Og ost så klart. Det smaker jo taco. [:)]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

D er ikke taco uten taco lefser,wraps,shell eller nachos,tortillachips osv,d nekter jeg[8D]

Uten d med bare d andre er d taco SALAT[;)][8D]

Akkurat det jeg tenker[:-] Det er da ikke fullverdig taco. Det er salat med kjøtt.. [X(]

Egentlig så er skjellene/lefsene veldig viktig for meg, men nå som jeg går på ketolyse blir det tacosalat isteden, med krydder jeg lager selv.

For meg er taco: Tacokjøttdeig, lefser/shell, salat, agurk, mais og ost [:)]

taco for meg er: kjøttdeig med tacokrydder
lefser/skjell
salsa saus
rømme
salat(isbergsalat,mais,løk,agurk,paprika)
ost

Men nå når jeg slanker meg så har jeg karbonadedeig me krydder pakket inn i en lefse med litt ost på toppen og inn i ovne,n så er det salat og kesam på siden, å d er helt sykt godt[:D][:D][:D][:D][:D][:D] er jo stort sett det samme som vanlig taco men synest dette er bedre

For meg er taco
Kyllingfilet med tacokrydder
agurk,paprika, rå løk,mais
Salsa
Rømme

Taco er:
Kjøttdeig med tacokrydder(!)
Salat eller kinakål
Mais
PAPRIKA
(Løk)
Ost (Norvegia)
Salsa (enten medium eller hot)
Lett rømme
Lefser/skjell/tubs

Men for øyeblikket går jeg på ketolyse så da bruker jeg ikke sånn tacokrydderpakke, men annet krydder, veldig lite mais, medium salsa og så lager jeg egne skjell av Kavli ost. Dessuten bruker jeg seter rømme eller creme fraiche, creme fraiche synes jeg er best. Det blir ikke så ille, selv om det ikke smaker skikkelig god taco som jeg er vant med så er det faktisk ekstremt godt [:)]

Edit: Glemte paprika [:-] Livsviktig!!

Hehe, da er det nok en del som vil si at jeg ikke spiser taco. Men er jo så mye lettere å kalle det [8D]

Jeg legger nachochips utover tallerkenen, så har jeg på kjøttdeig stekt i FAJITASkrydder, agurk, mais, ost og rømme [8D] Nam! [:)]

Før slanking var taco for meg:
Kjøttdeig med tacokrydder
Lefser og shell
masse forskejllig grønnsaker (særlig masse mais)
lett rømme
nacho
ost

Nå mens jeg slanker meg er det:
Karbonadedeig med tacokrydder
masse grønnsaker (IKKE mais)

så nå dropper jeg, lefser/ shell, lett romme, nacho og ost...
ganske enkelt igrunn

Ja, vi nordmenn har nok laget oss en egen variant kan jeg tenke meg [8D]
Skulle gjerne ha spist den ekte tacoretten jeg! men det går bare ikke [&o]

Back
Topp