Defekt lutealfase

Allegodetingerfire

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei damer:joyful:

Hva er deres erfaring med kort/defekt lutealfase?
Er nå i pp 8, og har funnet ut etter mye eltesting at jeg har en lutealfase på 8 til 10 dager, altså for kort luteralfase. Har nå sendt melding til min fastlege om dette og spurt om progestronstøtte for å forlenge dette.

Har noen spørsmål om dette:
1.Er dette i tablettform?
2.Har noen av dere erfaring med naturlig progesteron?

3.Jeg har også en mutasjon som heter protrombin mutasjon x og kan pga dette ikke bruke vanlige p piller så må bruke cerazette.
Lurer på om det kan være farlig for meg å ta disse progestronstilskuddene?

:anyone

Vil bare si at jeg har lutealfase på 9-10 dager og blitt raskt gravid 2 ganger uten noe medisinering. Så kan være individuelt om det har SÅ mye å si..
Men om du har problemer med å bli gravid så er det nok lurt å snakke med legen. Lykke til :)

Wild yam og babyklister i kombinasjon har forlenget lutealfasen min (med en dag eller to). Kan være verdt å prøve.

Forøvrig; jeg skal ta progesteron litt før innsett (ivf), og det er vaginaltabletter.

Jeg har fått progesteron både for å forlenge lutealfase og ifm IFV. Jeg har fått vaginaltabletter, men det finnes også tabletter som tas oralt. Når det er sagt så er dette med kort lutealfase noe omdiskutert, og som du ser et eksempel på over her er det mange som ikke opplever noen problemer med å bli gravide selv om denne fasen er kort. Lykke til!

Så godt å høre at det har gått selv dere har kort lutealfase!

Jeg ble gravid, men hadde en SA i juli, ca uke 6-7. Så vet jeg kan få det til. Pluss at jeg har to barn på 9 og 10 år da. Er på 1 dpo i dag, så håper det har gått denne ganga, men tenker om det ikke går denne ganga så vil vi lok ta noen grep.

Sånn wildyam og babyklister, hva er det? Og er det reseptfritt?

Hei damer:joyful:

Hva er deres erfaring med kort/defekt lutealfase?
Er nå i pp 8, og har funnet ut etter mye eltesting at jeg har en lutealfase på 8 til 10 dager, altså for kort luteralfase. Har nå sendt melding til min fastlege om dette og spurt om progestronstøtte for å forlenge dette.

Har noen spørsmål om dette:
1.Er dette i tablettform?
2.Har noen av dere erfaring med naturlig progesteron?

3.Jeg har også en mutasjon som heter protrombin mutasjon x og kan pga dette ikke bruke vanlige p piller så må bruke cerazette.
Lurer på om det kan være farlig for meg å ta disse progestronstilskuddene?

:anyone

Jeg har kort lutealfase og har blitt gravid naturlig, men mistet to ganger. Nå prøver jeg progesterontilskuddet Crinone som jeg fikk på resept av gynekologen, og ble gravid på første forsøk med det. Mulig det er tilfeldig, men kan jo være verdt det dersom det er trygt for deg å ta det. Crinone er en slags krem som sprøytes opp i skjeden. Nasty greier, men funker det så er det til å leve med.

Babyklister husker jeg man måtte kjøpe på helsekost i Danmark sist jeg var prøver i 2012.
Kanskje det finnes på nett nå?

wild yam er også et helsekostprodukt så vidt jeg husker, men det har jeg aldri prøvd.

Jeg begynte på pyridoksin (b6 - kjøpt reseptfritt på apotek) på grunn av at min lutealfase var kort. Den var ca 10 dager mener jeg på. Tatt 1-2 tabeletter hver dag i starten. Det forlenga min lutealfase helt opp til 13-14 dager! Tviler på at det bare var tilfeldigheter :) ble gravid forrige, men hadde SA.

Så godt å høre at det har gått selv dere har kort lutealfase!

Jeg ble gravid, men hadde en SA i juli, ca uke 6-7. Så vet jeg kan få det til. Pluss at jeg har to barn på 9 og 10 år da. Er på 1 dpo i dag, så håper det har gått denne ganga, men tenker om det ikke går denne ganga så vil vi lok ta noen grep.

Sånn wildyam og babyklister, hva er det? Og er det reseptfritt?

Babyklister er et homeopatisk middel, fås kjøpt på nett (mecindo har den). Wild yam er kosttilskudd, fås kjøpt på de fleste helsekostbutikker. Etterligner kroppens progesteron. :)

Jeg har kort lutealfase og har blitt gravid naturlig, men mistet to ganger. Nå prøver jeg progesterontilskuddet Crinone som jeg fikk på resept av gynekologen, og ble gravid på første forsøk med det. Mulig det er tilfeldig, men kan jo være verdt det dersom det er trygt for deg å ta det. Crinone er en slags krem som sprøytes opp i skjeden. Nasty greier, men funker det så er det til å leve med.
Samme her! Prøvde i 1,5 år med utallige spontanaborter (tidlig), og én runde med Crinone så satt den <3

Back
Topp