DEBATTEN OM TIDLIG UL

Må si meg enig med Ingi jeg også!

Om barnet er hjerneskadet(hjernedødt) og multihendikeppet har det ikke mye liv...
En gjør jo det beste for barnet,( og seg selv i 2. rekke.)

ORIGINAL: *Minibønna*

Dette er jo ikke bare et spm om Å velge bort fostre, men også fange opp for eks fostre som er syk og trenger noe "ekstra" i svangerskapt.

Jeg fikk ul i bauger og hauger i begynnelsen, jeg hadde hematomer som blødde,og de ville følge med foster utvikling. Hjerte, hjerne og vekst på sjekket nøye hver gang!!

Veldig enig i dette altså!

ORIGINAL: mamihe

Jeg er for!
Det er nok mye bedre å få vite om det er noe galt tidlig i svangerskapet, enn etter du har kommet halvveis!
Jeg har reagert på at man ikke har noen kontroller eller noenting før etter ul når man er kommet halvveis.. Utenom den ene legetimen som bare konstaterer svangerskapet. Jeg vil nå mene at den første halvdelen er like så viktig som siste. Og man har jo mye man lurer på osv...

ORIGINAL: SMT

ORIGINAL: mamihe

Jeg er for!
Det er nok mye bedre å få vite om det er noe galt tidlig i svangerskapet, enn etter du har kommet halvveis!
Jeg har reagert på at man ikke har noen kontroller eller noenting før etter ul når man er kommet halvveis.. Utenom den ene legetimen som bare konstaterer svangerskapet. Jeg vil nå mene at den første halvdelen er like så viktig som siste. Og man har jo mye man lurer på osv...

Jeg er FOR.
Hadde angst hele tiden, og hadde jeg ikke hatt den legen jeg hadde,
så tror jeg det hadde tørna. Fikk ul i uke 8, 12, 16 og 18.
Ordinær UL ble ikke helt optimal pga vanskelige seerforhold, så fikk enda en
i uke 21. Hadde et par til videre i svangerskapet, men det ble ikke før senere.

Jeg ble altså fulgt opp ganske godt, og jeg skulle ønske alle andre også
fikk den muligheten!

Back
Topp