De to midterste ukene i juli

Lurte vel på om det er likt overalt :)

Likt? Ukene er vel de samme uansett hvor i landet du bor.
Er det fellesferien du tenker på?
De er 28, 29 og 30

Det er ikke to uker som er midt i juli, det er bare 1; uke 29. ;)

Generelt sett er det visstnok 28 og 29 som er de to midterste ifølge mannen her.

Men hadde noen sagt de to midterste ukene i juli15 til meg, hadde jeg bedt om eksakt ukenr.

Veldig mange barnehager er stengt 2 midterste ukene, derfor jeg lurer!

Aha. Vet ikke hvordan det er her siden jeg ikke har barn utenfor magen enda. Men er jo ganske misvisende å si 2 midterste når det er 5 uker å ta av syns jeg :confused:

De må jo kunne oppgi hvilke uker. Men jeg tipper 29 og 30, for 27 er halvveis juni, halvveis juli, så er 28 første hele, 29 og 30 de to i midten. Og 31 den siste. I år, altså. Men én bhg nå da oppgi uker med nummer!!!

Bhg her er stengt i uke 29 og 30 hver sommer. Tror det er dem som regnes som de midterste ukene.

Uke 28: 6. - 12. juli
Uke 29: 13. - 19. juli
Uke 30: 20. - 26.juli

Fant denne for nes kommune. Vet ikke om det gjelder for hele landet da.

"Barnehagene er stengt de 2 midterste ukene i juli hvert år for ferieavvikling, uke 28 og 29 i oddetallsår og uke 29 og 30 i partallsår. Nytt barnehageår starter 1. august" (kommunale)

Last edited:
Her må de vel kunne oppgi ukenr. Det er jo enten 28 & 29, eller 29 & 30. Uke 29 er det hvertfall, da det er den midterste uka :D

De gir nok ukenummer, men bare jeg som var så utålmodig til å få vite det i kveld ;)

Greit å vite at det ikke er bare bare å vite hvilke uker det gjelder ved å formulere seg sånn :)

De gir nok ukenummer, men bare jeg som var så utålmodig til å få vite det i kveld ;)

Greit å vite at det ikke er bare bare å vite hvilke uker det gjelder ved å formulere seg sånn :)
Skjønner deg godt, ville vært utolmodig selv :)

Back
Topp