De tisser!

• Trådstarter Trådstarter FRUSTRERT MAMMA
  • Opprettet Opprettet
F

FRUSTRERT MAMMA

Guest
Kjenner at jeg blir jævlig forbanna.
Jeg jobber hjemmefra i dag, så jeg sitter inne med dataen.

Har to barn under 10 år i skolealder. Begge to er ute og leker, og på under 3 timer har de greid å tisse på seg tre ganger. Jeg blir gal! De sier de har det så gøy, så de glemmer seg ut. Jeg mener at det ikke er bra nok unnskyldning. De har ikke slitt med dette før, men det har begynt nå den siste uken. De er også bare rett utenfor døra,så de har ikke langt til å gå på do.

Husker da jeg var på deres alder at jeg hadde ett uhell. Da hadde jeg på meg tjukk bobledress, og det var kø på den ene doen ved ishallen. Husker at jeg fikk kjempekjeft av mamma, men jeg tisset meg ikke ut igjen etter det.

Jeg viser ikke at jeg er rasende forbanna, men vet ikke hva jeg skal gjøre. De kommer inn smilende, og prøver å le det bort, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Er det vanlig at så store barn tisser seg ut? Er det latskap? Eller er det bare meg som overreagerer.

Det er latskap i mine øyne. Jeg hadde nok blitt sint, vertfall etter 2 gangen.

Hvis det ikke er noe de sliter med til vanlig, er det nok mest latskap.. Min gjorde sånn en periode, da ropte jeg han ofte inn slik at han fikk gå på do.. Etter hvert kom han inn på eget initiativ. :)

Det vil aldri hjelpe å bli sint pga det. Da skaper du bare usikkerhet hos barnet.

Om det er vanlig eller ikke spiller ingen rolle.
Dine gjør det, men det hjelper ikke å bli sint. La de vaske seg selv og finne nye klær

Jeg hadde blitt sint! De er jo store nok til å forstå at de skal tisse i do når de må tisse! Man kan da ikke bare glemme det vekk flere ganger?

Back
Topp