"De ti bud" for kvinner med bekkenløsning

En tråd i 'Januar 2012' startet av AlliMac86, 16 Aug 2011.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. AlliMac86 Forelsket i forumet Aprilbarna`15

    Tenkte jeg skulle dele et skriv jeg fikk av en god venninne når jeg fikk bekkenløsning :) Er gode tips der, og håper det kan være til hjelp for de som sliter med bekkenet.


    1. Unngå vridning med kroppen.

    2. Unngå å henge på ett ben - stå med vekten like mye på begge ben.

    3. Unngå å bære og løfte mer enn du må - bruk begge armene for å fordele tyngden riktig.

    4. Unngå å sitte med bena over kors/skredderstilling - sitt rett på stolen.

    5. Unngå mest mulig støvsuging og golvvask.

    6. Avpass dine skritt etter smerten - gå gjerne med meget små skritt (miniskjørtskritt).

    7.  I trapper - ta ett trin ad gangen - slik som småbarn gjør.

    8. Inn og ut av bil: baklengs inn på forsetet - drei sittende rundt mot bilens front. Ut: drei rundt og stig ut med samlede ben.

    9. Samleie: ryggliggende stilling gir ofte smerter over symfysen og korsryggen. Legg en fast pute under bekkenet. Eksperimenter med stillinger for å unngå smerter.

    10. Hold knærne samlet når du snur deg i sengen. Sy "dynetrekkpølse".


    Ellers kan jeg fortelle at fysio sier til meg at den aller beste forebyggingstreningen mot bekkenløsning er svømming i terapibad, og balansere bekkenet på pilatesball. I tillegg gå en liten tur hver dag.
     

Del denne siden