De som venter/har gutter.

litjejenta

Forelsket i forumet
Etter en UL i går ble vi fortalt at det er mest sannsynlig en gutt i magehuset :D
Til dere andre som venter gutt eller har en gutt, ligger barnet langt nede i magen?
Livmoren var like langt oppe som den skulle være, men jeg kjenner bare bevegelse langt nede i magen pluss at magen er langt nede på meg.

Har hele tiden hørt at om det en gutt så sitter magen langt ned mens hos jenter sitter den langt oppe.

Har en gutt og da jeg gikk med han lå han langt nede i magen. Han bodde oppå urinblære hele svangerskapet. Så det stemte iallfall da. Fikk ikke vite i går hvilket kjønn jeg bærer på nå i.o.m at hun ikke klarte å se det. Noe jeg ikke synes er rart i.o.m at sykehuset hadde skikkelig elendig UL utstyr. Regner med det var på samme sykehus som du var på i går.

jeg har to gutter og tror jeg venter treie gutt :)
og jeg har hatt to typer mager allerede :P så det er så forskjelli ikke godt å vite :)

jeg har en liten gutt fra før og ei jente i magen nå,
begge gangene har de bodd på blæra mi og magen har vært veldig langt nede.

tror ikke det er kjønnsbestemt men at det er noen som har lav mage og andre som har høy.. :)

jeg hadde typisk gutte mage med christian. bak fra kunne man ikke se at jeg var gravid. veldig spiss. denne gang er den også spiss. ingenting på sidene. så ikke alltid d stemmer da. jeg venter jente nå. magen er STOR og spiss. men sjenner bevegelse i hele magen. mest forde livmoren min er helt på toppen. 

Har gutt fra før, men her var ikke magen langt nede da jeg var gravid ... Magen strutta ut!!
Nå tror jeg at jeg har jente i magen for magen er anderledes og livmora ligger på en annen plass ... eller no, hehe :p Får se! 
Ikke NOE er likt med forrige sv.skap! 

nussputt skrev:
Har en gutt og da jeg gikk med han lå han langt nede i magen. Han bodde oppå urinblære hele svangerskapet. Så det stemte iallfall da. Fikk ikke vite i går hvilket kjønn jeg bærer på nå i.o.m at hun ikke klarte å se det. Noe jeg ikke synes er rart i.o.m at sykehuset hadde skikkelig elendig UL utstyr. Regner med det var på samme sykehus som du var på i går.

Ja, hun brukte det gammle dårlige ul apparatet, defør ble hun usikker på kjønn fordi om han lå veldig åpent :P
Men var hos lege på tirsdag å hun mente også at det var en gutt.
Hun sa at de hadde et bedre også, men det kunne hun vist ikke bruke i går... :S

Gutten min lå langt nede sist,trykkte konstant på blæra :/ Er gutt nå også,jordmor fant hjertelyden langt nede enda på mandag, men vet ikke om han burde vært lenger oppe nå jeg egentlig....

litjejenta skrev:

nussputt skrev:

Ja, hun brukte det gammle dårlige ul apparatet, defør ble hun usikker på kjønn fordi om han lå veldig åpent :P
Men var hos lege på tirsdag å hun mente også at det var en gutt.
Hun sa at de hadde et bedre også, men det kunne hun vist ikke bruke i går... :S

Hadde de et bedre apparat men kunne ikke bruke det? Skjønner ikke hvorfor de tar inn gravide på screening for så å bruke et UL apparat som ikke fungerer. Vi var veldig skuffet over hele screeningen, hun målte bare kraniet, sjekket ingenting annet som indre organer navlestrengen og det som skal sjekkes på UL. Kommer til å ta dette opp med jordmor og tror nok jeg kommer til å kreve å bli henvist til Bodø for videre ul og oppfølging.

Back
Topp