De som skal bli pappa

Mamma til en prins

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Hvordan er mannfolka deres ? Gleder de seg, eller gruer de seg til fødselen ? Første gang mange av de skal være med på en fødsel, og hvor mye har de satt seg inn i det som skal skje ? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mannen min gleder seg på lik linje som meg å møte den lille.. ❤️ Dette er 3.mann så han har vært med på det før ;) Eneste jeg vet han ikke ser så frem til er å se meg ha det vondt. De føler seg veldig hjelpesløse med tanke på smertene..

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha her gleder pappan seg til en måned med fritt, håper bare det blir slik han har sett for seg :D men fødselen, tror jeg vi begge to tar som den kommer, blir igangsatt så man må nesten ta ting som de kommer :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min gleder seg veldig :-) Han snakker mye om det, snakker mye med lille i magen og har mange meninger om innkjøp, møblering osv ♡ Vet også at han håper fødselen starter snart (er bare 38+2), slik at han får vært sammen med oss i ferien sin :-)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Han gleder seg, men gruer seg også litt :p det er vår første, så kan forstå det, blir jo en helt ny opplevelse og tilværelse ;) Spennende blir det for oss begge uansett :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Min spøker med at denne gangen kan han egentlig bare bli hjemme, fordi dette kan vi så godt nå :p 5.fødsel på 8 år, og siste fødsel var for 1,5 år siden. Hehehe, men han gleder seg på samme måte som meg. Han er nok spent på hvordan det setter i gang, og når.

Hos oss er det første gang for begge to :) Han gleder seg til å møte han lille, men fødselen gleder han seg ikke til :p Akuratt der er jeg mer rolig enn han :p

Men augustknøtt, han har jo rett på 14 dager fri etter fødsel :) Men er opp til arbeidsgiver å besteme om det er med eller uten lønn ! :)

Sommerfuglimagen: Ja dette tar vel dere på strak arm ! ;)

Mannen min gledet seg til fødsel, men han var veldig spent på hvordan det kom til å være. Han taklet det helt fint, men han var litt masete ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Samboeren min hadde nok en værre fødsel enn meg sist, han trodde jeg skulle dø og satt bare å gråt på slutten. Jeg var aldri redd for å dø, rakk ikke tenke på noe uansett :P Ingen som hadde tid til han, stakkars, der de prøvde å hale ut en stjernekikker. Tror det går bedre denne gangen som han vet litt mer hva han går til :-)

Er første fødsel, her gleder sambo seg masse! Han ser veldig frem til fødsel :) Eneste han gruer seg litt til, er å se at jeg har det vondt. Men ellers så ser vi begge bare positivt på fødselen og gleder oss kjempemye!

Jeg gleder meg til det begynner å skje noe, for da vet jeg at det har begynnt og at det ikke er lenge til vi har han sammen med oss og graviditeten er ferdig ! :D
Men har forståelse for at noen mannfolk kan grue seg, de må føle seg hjelpesløse i en slik situasjon ! :p

Kjæresten blir far for andre gang og han gleder seg enda mer en meg kan jeg se!:D

Han er veldig støttende og skal være hos meg under fødsel. Kan ikke se for meg det uten ham!
<3

Sent from my iPho

Hos oss er det første gang for begge to :) Han gleder seg til å møte han lille, men fødselen gleder han seg ikke til :p Akuratt der er jeg mer rolig enn han :p

Men augustknøtt, han har jo rett på 14 dager fri etter fødsel :) Men er opp til arbeidsgiver å besteme om det er med eller uten lønn ! :)

Sommerfuglimagen: Ja dette tar vel dere på strak arm ! ;)

Ja, men er dessverre uten lønn for hans del... Håper likevel han vil ta ut en uke :-)

Samboern min gleder seg. Han er forberedt på mindre pene syn og kommer til å brekke seg, han rakler ikke kroppsvæsker. Han ønsker å ta imot barnet vårt. Syns han er modig jeg. Dette er vårt første barn.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ja, men er dessverre uten lønn for hans del... Håper likevel han vil ta ut en uke :-)

Er han organisert ?! Kanskje de har noen ordninger om han er det :) Mener samboeren min får pga at han er det :) Mener jeg på, uten at jeg skal si det 110% sikkert ;)

Er han organisert ?! Kanskje de har noen ordninger om han er det :) Mener samboeren min får pga at han er det :) Mener jeg på, uten at jeg skal si det 110% sikkert ;)

Det stemmer det du sier, men han er ikke organisert ;)

Okay, men da er det like lagt ! :p Håper det blir noe i ferien hans da ;)

Min gleder seg til babyen kommer, men trur ikke han gleder seg til fødselen. Det tok litt tid sist gang, og stakkars han ble jo SÅ sliten og trøtt da det tok sånn tid.

Han gleder seg. Men vi er førstegangs begge to og vet strengt tatt ikke helt hva det er vi har i vente mtp fødselen og egentlig tiden etterpå også. Han er veldig sånn at han får veldig vondt inni seg når jeg har det vondt så jeg gruer meg veldig til hvordan han vil ha det under fødselen. Han vet at jeg takler smerter så dårlig så jeg vet han er veldig bekymra. Jeg prøver å ikke vise at jeg er nervøs.
...mistenker at det også er litt sånn at det ikke har gått helt opp for han og at han er innforstått med at vi faktisk ender opp som foreldre etter at magen er borte :p Har litt problemer med å få det til å gå opp for meg også så da er det ikke så rart :p

Min mann gleder seg ihjel til å bli pappa, men tror han helst skulle vært hele fødselen foruten. Han blir jo med såklart, og har sagt klart fra at han er med for å hjelpe meg gjennom. Men etter noen år som mann og kone føler jeg at jeg kjenner han, lukter og kropsvæsker er desverre ikke hans sterkeste side! Merkelig nok gjør det noe med meg mentalt, jeg kjenner at jeg får uante krefter psykisk til å gjennomføre uten bekymringer. Nokså deilig at mannens tanker gjør at den dødsangsten jeg har hatt tidligere bare har forduftet. Og jeg gleder meg så til å se ham med sønnen vår :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Back
Topp