De som har født

Latterfrosken

Forumet er livet
Hvor lang tid tok det fra dere fødte, til dere fikk tilbake kroppen igjen?
Og gikk dere ned i vekt raskt etter fødselen? Hvor lenge ble "magen" værende?
Mange som veier mindre nå enn før de ble gravide?
Bare noen spm, er nyskjerrig på hva som er "normalt" hvis man har et
"sunt" kosthold osv...

hei hei[:D] da var det meg igjen! jeg gikk opp 17 kg sist sv skap. er tynn til vanlig så ble ganske mye større[:)] det tok ikke mange måneder før jeg var tilbake i match-vekt, men magen er forandret.. den må trenes litt mer regelmessig enn før for å holde formen. for meg fungerte jogging et par ganger i uken veldig oppstrammende.

Nå er det jo 2 år siden min fødsel, men jeg gikk ned utrolig masse første dagene/uken, etter dette så stabiliserte deg seg, før at det rundt 3 mnd etter plutselig falt igjen.
Er nå 2 år etter og enndelig nedi samme vekt som før fødsel.
La heller ikke på meg mer enn 12 kg undersvangerskap, men de siste kiloene satt hardt.
Magen....vel hadde mage i noen uker etterpå, men følte meg utrolig tynn da, magen er ikke det samme lenger nei.
Har alltid hatt flat mage, men nå har jeg valk,har det midt på magen, men vet at det er mange som får den helt nede.

heisann...det med å få tilbake "kroppen" er forskjellig....
noen får den med en gang og mens de er på sykehuset,andre bruker lenger tid...
med min første så fikk jeg den aldri tilbake,og med den andre så har jeg gått raskere ned og nærmer meg nå normalen i min kropp..men det har mye med hva du gjør selv...trener du litt å spiser normalt så skal du ikke se bort i fra att det går raskt....men alle er forskjellige...og kroppen forandrer seg mye undere ett svangerskap...

klem[:)]

ville bare si at jeg begynte å trene for tidlig etter fødsel. Jenta mi var 5 uker da jeg begynte, og jeg mistet nesten melka når hun var tre mnd. Jeg var lei av den lubne kroppen. Hadde lagt på meg 25 kg. Jeg måtte jobbe hardt for å få tilbake melka( noe som er viktigere enn vekt). Noen tåler fint å trene med en gang andre ikke...
Min lille søtnos er snart ni mnd og jeg har 6 kg igjen til normalen. Stresser ikke med de.

Magen min så ut som en pose i en uke,så begynte den og trekke seg sammen igjen. Synes den ser litt oppblåst ut nå,men får ta noen situps[:)] Jeg har gått mye ned i vekt til nå pga ammingen. Det var vel det jeg la merke til. Navlen ser litt rar ut oxo[&:][:)]
Er sikkert forsjellig hvor fort man kommer seg vil jeg tro..

Gjekk vel 8 uker før eg var kvitt plagene med stinga og renselsen var over..men så var det den amminga da som øydela for meg.
Gjekk altfor fort ned att i vekt,raset ned 12 kg på 3 uker-de tre fyrste ukene..magen var vekk kjapt.i løpet av fyrste uka trur eg. veier mindre nå ja,2-3 kg mindre. Var 64 før og er 61-62 nå
ORIGINAL: jannicke T

"sunt" kosthold osv...

ORIGINAL: jannicke T

"sunt" kosthold osv...

Nå må du huske at alle er forskjellige og at ingenting egentlig er "vanlig" da..
Men jeg gikk opp 12 kg når jeg gikk gravid, allerede dagen etter fødselen var 5 kg borte og magen var så og si borte! Etter 1 1/2 mnd var jeg nedi 56 kg som jeg veide før jeg ble gravid. Nå 6 mndr etter fødselen veier jeg 53 kg,men jeg fullammer så det er nok grunnen til at jeg veier mindre nå[:)]
Kostholdet er helt greit,men jeg kan forbedre meg,men er flink til å drikke mye vann og spiser sunt[:D]

Back
Topp