De som har fått barn med 1 års mellom rom... Hvordan var det?

• Trådstarter Trådstarter deltaloona
  • Opprettet Opprettet
D

deltaloona

Guest
Hvordan var det eller ble det for dere som fikk baby med 1 år i mellom det første barnet? Hvilke forventninger hadde dere og hvordan tok eldstemann det?
Blir det enda viktigere med rutiner osv for og for og få tingene til og gå i rundt?

Vet ikke hvordan det er med en baby + en ettåring, men har en ettåring nå og vil bare gjette meg til at det krever en god dose planlegging med baby i tillegg :D Men det er jo stor forskjell på ettåringene og, noen er rolige og leker mye for seg selv, mens andre helst skal sitte oppå deg hele tiden :p Skal eldstemann i barnehage? :)

Eldstemann var litt over året når vi fikk nummer to. Han var og er en rolig gutt så det gikk veldig fint å få søsken, han skjønte at mamma måtte amme og bytte bleie og ventet veldig tålmodig. Det er vel egentlig når babyen ble større at det var viktigere for oss å ha gode rutiner på begge, men synes det har gått greit uten noe mer stress enn det selvfølgelig kan være med flere barn. Jeg tenker det er pluss og minus med tette søsken men også med større aldersforskjellen så blir spennende viss det blir noe av denne spiren, da vil han være 5

Sniker... ;) Det er 15 mnd mellom mine. Og jeg skal ikke juge, det var slitsomt. To bleie unger, en som er vant til full oppmerksomhet hele tiden og plutselig må dele. Netter som begge våkner er utrolig slitsomt. Helt ærlig så er de årene med to små som en tåke for meg hehe. Husker ikke så mye og vet ikke helt hvordan jeg kom meg gjennom :p På den andre siden varer ikke slitet for alltid. Det er noen år og så er det over.
Ble jo til at de slutta med bleie og smukk på likt da det ble lettest. Kaller de ofte for psydo tvillinger på fagspråket, du kan jo lese litt om det på nett :) De har alltid hatt hverandre å leke med og de har alltid hatt veldig "nytte" av hverandre. Så det er både positive og negative sider. Nå som de er eldre (11 og 10) Så blir det en del små kjekling hehe, men de er veldig flinke til å hjelpe og ta vare på hverandre <3 Jeg ville nok ikke gjort det en gang til, men jeg ville heller ikke gjort noe anderledes :) <3

Back
Topp