De siste ukene- sjekk hos JM/lege

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Skal på kontroll hos lege på mandag da jeg er 36+1. Lurer litt på hva som skjer på kontrollene fremover i disse siste ukene. Skal dem sjekke åpning feks..?

Sent from my iPhone using BV Forum

De sjekket ikke noe åpning hos meg igår og var da 36+5 :) skal ha en kontroll til rett over påske, om ikke lillegutt kommer føre det da :)
Hos meg var det bare det vanlige, måle magen, sjekke hvordan baby ligger, sjekke urin .. :)

Min jm sa at det var ikke normalt å sjekke åpning, men hos noen som hadde det veldig tungt på slutten og hun mente at de ikke burde gå helt til termin for deres del, så hjalp hun til litt. Hun kunne sjekke åpning og evt strekke litt der nede hvis hun så at en var moden. Dette er det samme de gjør på modningsakupunktur, bortsett fra akupunkturdelen.
Har time rett etter påske, så får se. Hun håper for min del at jeg ikke trengt å gå til termin med at jeg har det så vondt nå

Nei, de sjekker ikke åpning. Kun hvis, som Spent-mamma sier, det er noen som er utslitte og kanskje kan trenge litt røsking der oppe. Stripping heter det :)

Men de ønsker at at alle fødsler skal skje naturlig uten at noen hjelper den i gang.

Det er det vanlige som skjer på kontrollene framover også. :)

Her skjer det ikke annet enn det har gjort på tidligere kontroller. Men tenkte å å ta en modningsakupunktur og da vil jeg høre om hun kan sjekke meg.

har sjekk hver uke jeg nå frem til fødsel..sjekker det vanlige,urin,blodtrykk,lytter på baby osv..
Går bare hos lege,har ikke jordmor denne gangen.

Back
Topp