De sier det regner så mye...

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Og at det fortsetter å øke..

Og i forbindelse med at sjøen på jorda blir høyere, og at det i forbindelse med alt regnet kan føre til katastrooofe...

Men.. Rett meg om jeg tar feil da dere...

Er ikke regn VANN som er samlet opp fra JORDA, og ramler ned igjen?..

Jeg skjønner jo at det blir skader på landet når det regner...

Men.. HAVET kan ikke øke FORDI det regner, når regnet er vann som er fordampet fra... HAVET?? (det sier de på tv nemlig!)

ehm... ja, det var ett godt spørsmål! hakke peiling jeg..

Polene og isbreene smelter så blir det mere vann....

Eneste forklaringen jeg har kunskap nok til å komme med, men jeg er sikker på at det er flere grunner :P

Rekekreke skrev:

Eneste forklaringen jeg har kunskap nok til å komme med, men jeg er sikker på at det er flere grunner :P

joda, men det blir noe annet igjen. De sier det blir mer vann FORDI det regner. Men regn er jo vann som i utgangspunktet lå på jorda, så det kan jo ikke bli MER vann av vann som bare er fordampet fra jorda i utgangspunktet??o.O

im going to google it!

"The urban heat island effect leads to increased rainfall, both in amounts and intensity, downwind of cities. Global warming is also causing changes in the precipitation pattern globally, including wetter conditions across eastern North America and drier conditions in the tropics. Precipitation is a major component of the water cycle, and is responsible for depositing most of the fresh water on the planet. The globally averaged annual precipitation is 990 millimetres (39 in). Climate classification systems such as the Köppen climate classification system use average annual rainfall to help differentiate between differing climate regimes. Antarctica is the Earth's driest continent. Rain is also known or suspected on other worlds, composed ofmethaneironneon, and sulfuric acid rather than water."

Altså, på grunn av at byer skaper varme, så forbamper det mere vann fra jorda(og det regner mere der på grunnen av ditten og datten og det er dager det regner mer på grunn av ditten og datten, men det var ikke deeeet du lurte på), som igjen skaper mere regn...
Også smelting av poler og breer fører til at vannet fordamper rett fra de og opp, som igjen fører til mere regn.

Gå det noen mening??

alt stammer jo fra mennesket, og vår forurensing av vår kjære moder jord, med andre ord..(ha, der rima)

Bouncing buttplug skrev:

Rekekreke skrev:

joda, men det blir noe annet igjen. De sier det blir mer vann FORDI det regner. Men regn er jo vann som i utgangspunktet lå på jorda, så det kan jo ikke bli MER vann av vann som bare er fordampet fra jorda i utgangspunktet??o.O

Det bliiiiir jo det.... For regn er jo vann som fordamper fra jorda, men det trenger ikke være vann som har liggi i havet, is er jo og vann, bare i frossen form...
Og jorda inneholder jo vann, som ikke kommer fra havet??

Skjønner??

Det blir vel ikke MER vann..? Det går vel bare.. fortere opp og ned igjen, på en måte.. eller? Åh, nå kommer jeg til å tenke meg ihjel på dette!

KristineBirgitte skrev:
Det blir vel ikke MER vann..? Det går vel bare.. fortere opp og ned igjen, på en måte.. eller? Åh, nå kommer jeg til å tenke meg ihjel på dette!

Nei, det blir ikke mere vann, vann som er i andre former, som is i poler og fuktighet i jorda fordamper opp på grunn av global oppvarming og forandrer dermed form til flytende vann.
Dette merker man da etter mange år på at havet går høyere...

(jeg håper faan ikke jeg bommer heeeeelt nå)

(og foresten, dere skulle hørt den forelesningen den idioten som sier "det blir jo bare kaldere og kaldere, jeg trudde det var global oppvarming jeg" får... Det er fasinerenes.... jeg er miljømenneske, desverre)

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Nei, det blir ikke mere vann, vann som er i andre former, som is i poler og fuktighet i jorda fordamper opp på grunn av global oppvarming og forandrer dermed form til flytende vann.

Aaah.. jojo, for sant, er det ikke sånn hvis du har en bøtte med is eller snø og tar det inn og det smelter, blir det mindre vann enn snø?

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Aaah.. jojo, for sant, er det ikke sånn hvis du har en bøtte med is eller snø og tar det inn og det smelter, blir det mindre vann enn snø?

Nei, det blir ikke mindre,men når vann fryser til is, så utvider partiklene seg, så da ser det ut som det er mere....
Hvis du har snø er det i tilegg luft mellom de fryste vannpartiklene...
Så egentlig så er det samme mengden, det ser bare mere ut :)

Må legge til at all informasjonen postet i denne tråden har jeg lest meg frem til den siste timen med god hjelp av google og div nettsteder... Så jeg garanterer ikke noe...

Nå har jeg prøvd sånn sju ganger kanskje, å lese det du hadde posta på engelsk der oppe, men hjernen min stopper bare opp.. overloaaaad, hihi :D

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Nei, det blir ikke mindre,men når vann fryser til is, så utvider partiklene seg, så da ser det ut som det er mere....

Så mengden er stadig den samme, men når det går over i en annen form, tar det mer/mindre plass, og dermed kan det faktisk hende at vi liksom drukner litt fordi nordpolen smelter og sånn?

Jeg fant meeeer info....!!!!

Faan buttpluggen, jeg kommer ikke til å klare og legge meg før jeg har undersøkt hver eneste rubbel og bit av det her :P

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Så mengden er stadig den samme, men når det går over i en annen form, tar det mer/mindre plass, og dermed kan det faktisk hende at vi liksom drukner litt fordi nordpolen smelter og sånn?

Altså, det er jo det som ER global oppvarming....
Vi kommer ikke til å drukne, vi er mobile :P
Nederland er jo en av de landa som først kommer til å ligge under vann, men det tar jo noen tusen år før det skjer...
Så vil økningen av mengden vann i havet føre til at golfstrømmen flytter seg, og golfstrømmen er jo den som gjør at det er mulig å leve her, den som gir oss varme...
Når golfstrømmen flytter seg, vil vannet fryse, og det vil stige mer og dekke landene...
Dette vil skje gradevis og en stor isbre vil tilslutt dekke hele planeten...
Dermed er vi inne i en ny istid....
Jeg har også lest ett sted(ikke i dag), at det eneste stedet det vil være mulig og leve på jorda om en del tusen år er rundt ekvator, det er det eneste stedet det er varmt nok til ikke å fryse i hjel...Men at klimaet vil være så hardt at det vil ikke være store muligheter for menneset og overleve...

Dette er bare en av teoriene...

innimellom her, før vi faktisk er helt dekket av is, vil jo atomkraftverk sprenge av div årsaker, industribygninger som står igjen vil gi fra seg uendelig med farlige gasser, det vil lekke syre ut i havet fra div ting osv osv osv...

Dommedagsteorien er egentlig milelang og meget komplisert...

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Rekekreke skrev:

KristineBirgitte skrev:

Altså, det er jo det som ER global oppvarming....
Vi kommer ikke til å drukne, vi er mobile :P
Nederland er jo en av de landa som først kommer til å ligge under vann, men det tar jo noen tusen år før det skjer...
Så vil økningen av mengden vann i havet føre til at golfstrømmen flytter seg, og golfstrømmen er jo den som gjør at det er mulig å leve her, den som gir oss varme...
Når golfstrømmen flytter seg, vil vannet fryse, og det vil stige mer og dekke landene...
Dette vil skje gradevis og en stor isbre vil tilslutt dekke hele planeten...
Dermed er vi inne i en ny istid....
Jeg har også lest ett sted(ikke i dag), at det eneste stedet det vil være mulig og leve på jorda om en del tusen år er rundt ekvator, det er det eneste stedet det er varmt nok til ikke å fryse i hjel...Men at klimaet vil være så hardt at det vil ikke være store muligheter for menneset og overleve...

Dette er bare en av teoriene...

innimellom her, før vi faktisk er helt dekket av is, vil jo atomkraftverk sprenge av div årsaker, industribygninger som står igjen vil gi fra seg uendelig med farlige gasser, det vil lekke syre ut i havet fra div ting osv osv osv...

Dommedagsteorien er egentlig milelang og meget komplisert...

Du.. det der har jeg aldri tenkt over.. Huff.. Du skremmer meg! Jeg er tross alt bare en liten jente!  Huff.. har aldri tenkt på det sånn jeg.. med syre i havet og atomkraftverkene og det..

det eeeeer så mange 1000år til, at ingen av oss vil merke det alikevell :P
Tanken på hva vår industri vil gjøre med planeten når vi ikke er her lenger for å begrense skadene er rimlig skummel egentlig... Sykt å tenke på hva som vil skje når alle fabrikker, alt avfallet og alle rester av oss vil bare ligge der og råtne, over og under vann... Vi har på en måte sørget godt for at det ikke skal eksistere noe som helst liv på denne planeten uten oss... Jeg leste en laaaaaang artikel om dette for en stund siden ser du :P
alt er jo bare teorier og logikk da, vi VET jo ikke hva som kommer til å skje, hvor lang tid det tar, osv...

Rekekreke skrev:
det eeeeer så mange 1000år til, at ingen av oss vil merke det alikevell :P
Tanken på hva vår industri vil gjøre med planeten når vi ikke er her lenger for å begrense skadene er rimlig skummel egentlig... Sykt å tenke på hva som vil skje når alle fabrikker, alt avfallet og alle rester av oss vil bare ligge der og råtne, over og under vann... Vi har på en måte sørget godt for at det ikke skal eksistere noe som helst liv på denne planeten uten oss... Jeg leste en laaaaaang artikel om dette for en stund siden ser du :P
alt er jo bare teorier og logikk da, vi VET jo ikke hva som kommer til å skje, hvor lang tid det tar, osv...

:/

Back
Topp