De Quervains senebetennelse, såkalt "ammetommel"

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har hatt dette? Fått påvist "en relativt uttalt variant" av denne typen senebetennelse, og går nå med skinne på begge tomlene for å avlaste... Festlig, spesielt når jeg går hjemme med en 6 måneder gammel baby :P

Jeg har gått med skinnene i en uke nå, og synes ikke jeg merker noe bedring. Har noen erfaring med "ammetomler" og kan fortelle hva som funket for dem? Skal prøve skinner ei uke til før vi evt. må gi kortisonsprøyter, kjenner jeg har veeeldig lite lyst til det :dead:

Jeg fikk det samme. Du må slutte å løfte babyen under armene dens slik at vekten bæres med tomlene dine. Hold tomlene samlet med de andre fingrene i stedet. Om du klarer det går det over til slutt

Jeg fikk det samme. Du må slutte å løfte babyen under armene dens slik at vekten bæres med tomlene dine. Hold tomlene samlet med de andre fingrene i stedet. Om du klarer det går det over til slutt
Takk for tips! Synder nok en del her, løfter ham mye på den måten :P Skal prøve å være bevisst på det fremover!

Jeg fikk også ille variant i begge hender allerede i svangerskapet, som ble værre når lille kom. Fikk kortisonsprøyter ultralydveiledet, og det kurerte det. 2 dager ette injeksjonenen var hendene helt fine :D anbefaler det virkelig. Drar du privat og får det satt ultralydveiledet er det større sjangs for at de funker.

Har man ille de quervains vil avlastning og øvelser ha liten effekt, eller ta mange måneder

Skinne, avlastning og tid hjalp her.
God bedring!

Får det innimellom pga en feilstilling i håndleddet. Legen drar håndleddet i rett stilling og gips i 2-3 uker. Gjort det 3 ganger, og flere år siden sist.

Høres ut som det jeg fikk på slutten av svangerskapet
Tok lang tid, men hjalp med trykkbølgebehandling

Back
Topp