De positive tingene med å være gravid

Hedvik

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marsboerne 2023
Nå når slutten nærmer seg og ting kan føles litt tungt,tenkte jeg vi kunne ha en tråd om alt det fine ved å være gravid. Spesielt i 3. Trimester.

1. Alle de ulike bevegelsene man kjenner i magen. At man føler man begynner å bli kjent med babyen og får respons ved å berøre magen, høre på musikk og snakke til babyen❤️

2. Den struttende magen i fine sommerkjoler. Å få stor mage blir plutselig sett på som boe positivt. Sommerkroppen min har aldri vært så fin:joyful:

Kom med deres positive ting:happy:

3. All kosen med å forberede, ordne og fikse til babyen skal komme. Eneste gangen jeg syns det er greit med klesvask er når jeg har vasket klar babyklærne før første fødsel og før denne fødselen :laughing002

4. Spenningen og forventingene man kjenner på, og gleder seg over. Elsker å ha noe så spennende å se frem til.

Enig med deg i begge deler!

Mer som er positivt:

1. Mannen min står på pinne og gjør alt, både med huset, hagen og treåringen. Jeg har bekkenløsning og er i tillegg veldig sliten, og han er heldigvis veldig forståelsesfull og omsorgsfull! ❤️

2. Både mannen min, legen min og jordmor sier spis spis spis og jeg får spise akkurat hva jeg vil og de blir glad uansett hva. Om jeg vil spise sjokoladepudding til frokost får jeg det og gjør det med den beste samvittighet :) Konsekvens av noen måneder med hyperemesis etterfulgt av ekstrem halsbrann og konstant «metthet» så jeg bare har lagt på meg en kilo hele graviditeten! Og er 35 uker nå. Drikker saft med sukker i, har masse majones eller italiensk salat på brødskiva, og spiser og drikker akkurat det jeg har lyst på! Har jeg lyst på potetgull en tirsdagskveld så spiser jeg det. :D

3. Og sist men ikke minst å vite at man har en helt frisk baby i magen! Og at jeg er så heldig å få oppleve det for andre gang! Uten noensinne å ha gått gjennom spontanabort eller lignende. Slettes ingen selvfølge. Er veldig takknemlig ❤️

8.Endel kan man kjøpe babyklær og baby ting til sin egen baby. Og snart skal h*n få gå med det/bruke det ❤️

9. det blir arrangert babyshower for deg❤️

Back
Topp