de mest barnevennlige hundene

lene84

Elsker forumet
noen som kan noe om dette?
jeg har veldig lyst på en golden retriver. har hørt mye positivt om dem. og så er dem nyydelige[:)]

http://www.hunderaser.org/finnhunderase.php  [;)]

De røyter noe jæævlig.[8D]
Ellers, så kommer det an på linjer og oppdragelse hvor barnevennlig en hund er. Golden Retrievere er på toppen av bitestatistikken, men det er nok fordi det er en av de mest populære rasene, ikke fordi de biter mer enn andre hunder. Jeg har selv bare møtt kjempefine Golden Retrievere som er snille som dagen er lang. [:)] Barna bør også være hundevennlige og bør lære tidlig at hunden også har grenser og ikke er et leketøy. 

Det sies faktisk at jo større hunden er jo mer barnevennlige er dem[;)] f.eks disse grand danoise el hva de hetter er jo super barnevennlige[:D] Men, det varierer jo uannsett fra hun til hund da.. og rottweilere skal være gode familiehunder..[;)]

Svigers har en golden. Han blir veldig sjalu hvis svigerfar koser med småen. Og hunden vil ikke se på ungen[8D] Men han er snill altså! Aldri gjort han noe[:)]

Naboen har en boxer, ho elsker småen og følger etter han[8D]

Vi har en JRT, sikkert ikke mest barnevennlig, men perfekt for oss vertfall[:)]

jeg er oppvokst med Golden retriver og det er kjempe hunder[:)]
kunne tenkt meg en selv, men de røyter en del og sambo er allergisk så vi må gå for en litt mer allergivennlig type[;)]

Vi har rottweiler og han elsker å være sammen med barn.Ligger ved siden av henne da hun leker i sandkassen, kommer å legger hodet i fanget hennes da hun ser på barnetv,ligger ved siden av sengen hennes da hun sover. Da hun har beskøk vil han heller være med dem enn oss voksne. Les på canis.no om de forskjellige rasene.Rottweiler kommer ganske godt ut der. Har ikke mye kjenskap til golden, tante har hatt 2 og de er ikke spes barnevennlige, veldig eiersyke.

Tusen takk for  svar[:)]

jeg har sagt i flere år nå at jeg har lyst på hund.. har hatt hund siden jeg var liten.
vi hadde en border collie i 14 år. verdens snilleste hund[:)]

mannen har lyst på shæfer sier han[&:]

ORIGINAL: Sicily

Ellers, så kommer det an på linjer og oppdragelse hvor barnevennlig en hund er. Golden Retrievere er på toppen av bitestatistikken, men det er nok fordi det er en av de mest populære rasene, ikke fordi de biter mer enn andre hunder. Jeg har selv bare møtt kjempefine Golden Retrievere som er snille som dagen er lang. [:)] Barna bør også være hundevennlige og bør lære tidlig at hunden også har grenser og ikke er et leketøy. 

Det her har jeg også hørt. Men når man regner ut noe sånt burde man jo ta med i beregningen hvor mange hunder som finnes av hver rase? Hvis ikke bli jo resultatet totalt misvisende?

De er stooore og sterke da, og gjerne mer livlig enn andre store hunder, helt til de blir late og feite ( vet at ikke alle blir det altså[;)]). Men har møtt på mange unge golden retrievere med eieren på slepp.[8D]

Den mest barnevennlige hunden er vel en godt oppdratt hund som er vant med små barn fra de er små, gjelder vel stort sett uansett rase, noen variasjoner innen for rasene er det jo men, i teorien mener jeg de fleste raser er god familiehunder, med noen unntak så klart.[:)]

Jeg er meget svak for tolleren, også en retriever type, men mye mindre. Krever en aktiv familie, men det gjør golden også. Men tolleren er ikke så stor og sterke som golden.

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Sicily

[/quote

Det her har jeg også hørt. Men når man regner ut noe sånt burde man jo ta med i beregningen hvor mange hunder som finnes av hver rase? Hvis ikke bli jo resultatet totalt misvisende?

Og neste del av setningen var: "men det er nok fordi det er en av de mest populære rasene, ikke fordi de biter mer enn andre hunder." [8D] Pusset brillene i dag, Fairy? [;)]

Vi har en labrador og valgte den rasen, da vi ønsket en familie hund. Så etter å ha lest mye om forskjellige raser osv, var d labrador valget falt på hos oss[:D]

Har hørt at Cavalier king charles spaniell er ganske barnevennlige[:)]

Vi har vurdert å få en sånn en gang i fremtiden[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Har hørt at Cavalier king charles spaniell er ganske barnevennlige[:)]

Vi har vurdert å få en sånn en gang i fremtiden[:)]

ja de er fantastiske... mamma sin hund var 6 år da snuppa kom og har aldri vært vant til små barn og har ikke gjort mine unger noe selv om de har dratt i han, brukt han som pute reist seg i han osv.. når han er lei går han bare.. ungene har alltid fått beskjed om at det ikke er lov men ikke alltid de hører etter.. hunden er ganske søt også for hver gang jeg kommer å setter fra meg bilstolen kommer han,snuser og legger seg foran.. gjorde han med den eldste mi også

Det kommer ann på gemyttet på hunden, og hvordan eiere og barna er det.

Cairn Terrier for oss er en helt ypperlig barnehund. Andre Cairner trenger ikke være det.. Det gjelder jo alle raser.

[:D]New Foundlender! Det hetes at har du en nuffe,så trenger du aldri å passe på barna dine mer. Den jobben tar bikkja.(Ville vel ikke ha stolt blindt på det altså[:D]) Men,det finnes så mange raser,så mye forskjellig å velge blandt.Store,mellom og små hunder..Mye pels,lite pels - eller uten pels[8D].
Det meste kommer faktisk ann på eieren,og kunskapen man har om hunderasen-og hunder generelt. Vi har en blanding av Chow Chow,New Foundlender - med en dash Border Collie. Fantastisk snill og barnevennelig fyr. Men har hatt Shaefer,Strihåret Vhorster, buhund ,bordermix,Wippet,Yorkie og en blanding av Australsk terrier og mellompuddel... Ja,og så har engelsksetterene til brodern bodd her i lengre perioder.. Alle har vært barnevennelige ,men ikke mot alle barn. Kom ann på om ungen tilhørte flokken eller ikke, og om ungen var hundevennelig.
Lykke til med valgets kvaler.
Har du forresten sett på Eurasieren? Det ønsker jeg meg[;)]

mamma har en golden retriver... Han er veldig snill og tålmodig ed barn.. Han har ikke daglig kontakt med små barn. Fetteren min på 1 år er der ofte, hunden var litt utrygg til å begynne med, men han holdt seg unna, gjorde ikke ungen noe... Men så var han litt sjalu så etter noe timer så lot han guttungen hilse på han, og de er beste kompiser idag. Hunden heter chevron, hvis han syns det blir for mye så trekker han seg tilbake.. Hadde han med på hyttetur hvor det var to barn på 1 og 3 år.. Chevron og 3 åringen blei veldig kompiser men chevron holdt seg litt unna henne på 1 år for han kjenner henne ikke..

Golden er lette og dressere, og de er fine å ha hvis man ikke har så god tid i hverdagen, de krever jo tur og alt aånn, som alle hunder, men de er like glad i en uasett. Chevron er hjemme alene hverdag når mamma og de er på jobb og sånn og han får over en times tur daglig. Han er en veldig fornøyd hund..

Det at golden ligger høyt oppe på biting er at de blir misforstått, fordi de fleste er så snille og dresserte. Sorry at det blei langt.

ORIGINAL: Hønni Bønni

[:D]New Foundlender! Det hetes at har du en nuffe,så trenger du aldri å passe på barna dine mer. Den jobben tar bikkja.(Ville vel ikke ha stolt blindt på det altså[:D]) Men,det finnes så mange raser,så mye forskjellig å velge blandt.Store,mellom og små hunder..Mye pels,lite pels - eller uten pels[8D].
Det meste kommer faktisk ann på eieren,og kunskapen man har om hunderasen-og hunder generelt. Vi har en blanding av Chow Chow,New Foundlender - med en dash Border Collie. Fantastisk snill og barnevennelig fyr. Men har hatt Shaefer,Strihåret Vhorster, buhund ,bordermix,Wippet,Yorkie og en blanding av Australsk terrier og mellompuddel... Ja,og så har engelsksetterene til brodern bodd her i lengre perioder.. Alle har vært barnevennelige ,men ikke mot alle barn. Kom ann på om ungen tilhørte flokken eller ikke, og om ungen var hundevennelig.
Lykke til med valgets kvaler.
Har du forresten sett på Eurasieren? Det ønsker jeg meg[;)]

Jeg har hatt nuffe en del år, og det er veldig mye jobb med dem. De skal ha mye pelsstell, fòr som passer akkurat den hunden pga at de sliter med en god del hudproblemer, de er også en rase som er relativt kjent for å ha hd. De trenger en god del trening også, både mentalt og fysisk.  Absolutt ikke en førstegangshund sier bare jeg!
Helt herlige hunder, og kunne tenkt meg en selv, men ikke så lenge jeg har små unger, så mye tid har jeg ikke til å bruke på hund, og om de f.eks får hudproblemer, da snakker jeg ikke om litt flass og kløe, så trenger de som regel sterk medisin, noe som kan gjøre dem veldig sultne og matagressive, og det vil jeg ikke ha rundt ungene mine. Dessuten tar de stor plass.. [8D]
Bare noen synspunkter om akkurat den rasen etter egne erfaringer.. [8D] [;)]

Som jeg skrev i en tråd i går, er det mange ting man må tenke på før man kjøper hund......... Vi kan anbefale hunderaser, men til syvende og sist er det du/dere som skal leve sammen med hunden, og da er det viktig at dere finner en som passer akkurat til DERES liv! [;)]

Pelsstell; Mye, lite, middels? Er røyting ok, eller vil dere ha minst mulig hundehår i huset?

Aktivitet; Er dere en aktiv familie? Eller vil dere ha en hund som ikke krever mer enn en 10-minutters tur om dagen? Syns dere lydighet/agility ser spennende ut?

Hus og hage + nabolag; Hva passer best både innendørs og utendørs?

Og de fleste hunderaser er barnevennelige så lenge ungene lærer "hundevett"! [;)]

Har ikke noe spesiell kjennskap til golden, men de er nydelige hunder! Selv har jeg hatt det meste; schæfer, rottwailer, bearded collie, border collie, bichon frise og shetland sheepdog! Bare spør i vei om disse rasene! [;)]

Back
Topp