De med kommende storesøsken

Theo

Forelsket i forumet
Når fortalte eller skal dere fortelle de barna dere har fra før at de skal bli storesøsken? Jeg har to fra før, gutt på 6 og jente på 4. Prøver å finne ut når vi skal fortelle dem at jeg er gravid. Er det dumt å fortelle tidlig mtp SA evt?
De er veldig vant til at kyllinger dør i egget da :smiley-ashamed004

Jeg skal vente en god stund. Vet ikke når enda. Jeg har også to barn fra før av, han minste er snart 2 år og hun eldste ble akkurat 12… og jeg vet at hun ikke blir så glad. Hun ble veldig glad når hun skulle bli storesøster for første gang, men forventningene om ha en lillebror ble ikke som hun hadde tenkt. Men nå som han er snart to år, så tror jeg det er som hun hadde tenkt. En som hun kan leke og hærje med :p Men tror hun syns at det holder med minstemann, så gruer meg skikkelig til å fortelle det til henne. Lurer på om jeg vente til uke 12 eller før hvis det begynner å synes tidlig at jeg er gravid:)

Om alt ser bra ut på ultralyden i uke 7/8 så skal 3 åringen få vite det. Han er for tiden veldig opptatt av babyer og hvordan de får mat gjennom puppen osv. Har 4MA bak meg før denne graviditeten og selv om han ikke har skjønt så mye, så har han nok merket at noe har vært annerledes. Han vet også at han ble laget utenfor kroppen min og at mamma og pappa må dra av og til for å prøve å lage en baby til

Har storesøsken på 8,9 og 12. de gleder seg veldig men ble også veldig skuffet da jeg hadde en exu og deretter mistet i uke 16 i sommer… de snakker mye om at de ønsker seg lillesøsken . Skal til ul i uke 7, er alt bra da, får de høre det da.

Litt usikker på når vi skal fortelle 4åringen, dagen etter vil hele barnehagen og da hele nabolaget vite det. Også er ikke tolmodigheten veldig god, så det blir lenge å vente på babyen som (forhåpentligvis) kommer i mai

Mange gode for og i mot her :)
Ja, vil heller ikke at alle skal vite det så tidlig, så da er det nok lurt å vente litt. Kanskje vi venter til 12 uker er her. Begge har veldig, veldig lyst på en lillesøster eller lillebror

Jeg skal vente en god stund. Vet ikke når enda. Jeg har også to barn fra før av, han minste er snart 2 år og hun eldste ble akkurat 12… og jeg vet at hun ikke blir så glad. Hun ble veldig glad når hun skulle bli storesøster for første gang, men forventningene om ha en lillebror ble ikke som hun hadde tenkt. Men nå som han er snart to år, så tror jeg det er som hun hadde tenkt. En som hun kan leke og hærje med :p Men tror hun syns at det holder med minstemann, så gruer meg skikkelig til å fortelle det til henne. Lurer på om jeg vente til uke 12 eller før hvis det begynner å synes tidlig at jeg er gravid:)
Vanskelig det der. Kan hende hun reagerer annerledes denne gangen, nå som hun har en å herje med :) mye kan forandres på 2 år :smug:

Vi har en på 2 år som er spent på å møte babyen i magen til tante, men venter nok til etter uke 12 for å sikre oss at det er trygt at "alle" får vite det :hilarious:

Vanskelig det der. Kan hende hun reagerer annerledes denne gangen, nå som hun har en å herje med :) mye kan forandres på 2 år :smug:
Det er sant! :joyful: Regner med at det kommer til å gå bra, bare redd for at hun kommer til å bli misfornøyd.

Har to skjønne bonusbarn på 9 og 12.. vi tenker å fortelle når vi forteller alle andre, i og med at de nok ikke klarer å holde på det

Har det litt på samme måte, en på 2 1/2 og en på snart 15. hun kommer ikke til å juble, bare redd magen popper før jeg er klar for å fortelle det

:hilarious:Mini blir 8mnd 3.okt så tror ikke hun skjønner noe som helst. Ihvertfall ikke ennå

Lillegutt bi snart 11 mnd, så han sjønne ikke så mye av d.. gubben si datter på snart 10 blir vi å drøye så lenge såm mulig me å informere ( må vell si det når/hvis formen blir dårlig eller magen kommer..). Når ho får vite det kommer "hele byen" til å få høre om det.. så greit å vente til man e klar for å offentliggjøre det

Denne gangen har jeg så langt ingen symptomer, mot sist da jeg var så vanvittig kvalm, så redd det er noe galt. Så vi kommer vel ikke til å si så mye. Her er jo storesøster bare 14 mnd, så trur jo ikke hun vil tenke over en eventuelt voksende mage heller. Så vi får se litt hva som føles naturlig etterhvert.

Storebror er 3 år, og vil vente i det lengste med å fortelle han det, både for at han kommer til å sladre, men også fordi det ville vært vanskelig å forklare hvorfor det ikke lengre er baby i magen dersom det skulle bli en sa. Men det kommer an på mange ting tenker jeg. Både formen min og magestørrelsen vil vel påvirke. Tenker og at det er enklere å forklare at han må være forsiktig med magen feks hvis han vet det er en baby der.

Her vet storesøster på straks 9år det allerede! Han på 2 skjønner det ikke helt enda, så tenker snakke om det når magen blir mer synlig :-)

Så spennende å lese!
Har en 2 åring som prater om ALT, så vi er veldig forsiktige med hva vi sier her hjemme før vi bestemmer oss for å fortelle det til alle.
Tidligst kommer vi til å si det etter offentlig TUL i uke 13 (tror jeg får den i uke 13 hvertfall), men om vi greier det så håper vi å kunne holde det hemmelig til OUL når vi forhåpentligvis vet kjønnet.

Back
Topp