De første skoene

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Nå har lillemor i huset blitt ivrig på å gå så da begynner det å bli på tide at hun får være med ut med sko på beina :D

Er litt usikker på hvilke sko som er bra å kjøpe til disse små, er det kanskje greit med litt hold oppover anklene ? Eller er det like bra med små lette joggesko/vår og sommersko nå når vi går mot denne sesongen?

Hun må jo få litt forskjellige skopar etterhvert alt ettersom vær, temperatur og sesong forandrer seg osv men hva skal man se etter med tanke på både av såle, støtte og materiale?

shopping.jpeg Screenshot_20200405_123956.jpg

IMG_20200405_124212.jpg

IMG_20200405_123922.jpg

Last edited:
Har lært lette sko uten støtte her jeg, for da lærer barnet å bruke de små musklene til å støtte opp kontra at skoen gjør det for de, men usikker på fasiten. Fungerte med storebror ihvertfall :) han begynte å gå på sommeren, så hadde helt lette joggesko :)

Vi gikk for et par sko som kunne brukes i flere situasjoner. Disse skoene i lær-gå-kategorien i skinn er veldig søte, men de blir fort våte. Derfor kjøpte vi et par vanntette joggesko, som han gikk veldig godt med fra han lært å gå :)
De var fra Kavat, kan se om jeg finner en link. Vi kjøpte disse i mars, og i slutten av hadde han uansett vokst ut av dem, selv om jeg kjøpte sko med voksetillegg på 1 cm :p

Hadd evi vurdert på nytt, ville jeg kjøpt superfit som er lette fine joggesko med veldig god passform. Disse kjøpte vi etter han hadde vokst ut av Kavat skoene. Kan se om jeg finner noen linker med skoene ;)

Vi kjøpte et par vanntette fra Adidas til eldste her, og så brukte han skinntøfler når det var tørt og sommerlig ute.

Lurt å prøve litt forskjellig og, for å finne rett passform. Her utgår mange typer sko pga han har høy vrist og bred fot.

Har lært lette sko uten støtte her jeg, for da lærer barnet å bruke de små musklene til å støtte opp kontra at skoen gjør det for de, men usikker på fasiten. Fungerte med storebror ihvertfall :) han begynte å gå på sommeren, så hadde helt lette joggesko :)
Vi har noen veldig lette sko som vi fikk til jul som vi prøvde på i dag. Trodde ikke de passet helt enda men joda, det gjorde de! Lille her ville ikke slutte å gå når hun først begynte så jeg tar det som at de føltes greie på føttene:D

Vi gikk for et par sko som kunne brukes i flere situasjoner. Disse skoene i lær-gå-kategorien i skinn er veldig søte, men de blir fort våte. Derfor kjøpte vi et par vanntette joggesko, som han gikk veldig godt med fra han lært å gå :)
De var fra Kavat, kan se om jeg finner en link. Vi kjøpte disse i mars, og i slutten av hadde han uansett vokst ut av dem, selv om jeg kjøpte sko med voksetillegg på 1 cm :p

Hadd evi vurdert på nytt, ville jeg kjøpt superfit som er lette fine joggesko med veldig god passform. Disse kjøpte vi etter han hadde vokst ut av Kavat skoene. Kan se om jeg finner noen linker med skoene ;)
Ja, jeg tar gjerne i mot linker til fine og gode sko! ☺️

Vi fikk noen veldig lette vår/sommersko til jul som jeg trodde var alt for store men jammen meg passet de. Vi var ute i solen i mange timer i dag og lillemor var ikke til å stoppe når hun først begynte å få teken på å gå med sko på. Veldig moro for store og små. Det var rart å se hvor stor og flink hun plutselig var blitt der hun stabbe avgårde :love017
Deilig med noen slike dager i disse tider også.

Ja, jeg tar gjerne i mot linker til fine og gode sko! ☺️

Vi fikk noen veldig lette vår/sommersko til jul som jeg trodde var alt for store men jammen meg passet de. Vi var ute i solen i mange timer i dag og lillemor var ikke til å stoppe når hun først begynte å få teken på å gå med sko på. Veldig moro for store og små. Det var rart å se hvor stor og flink hun plutselig var blitt der hun stabbe avgårde :love017
Deilig med noen slike dager i disse tider også.

https://m.babyshop.no/halland-wp-sh..._XU2pN8a2gTu9DLa1K07_RcqU9cQ7YXxoCyMEQAvD_BwE

https://www.jollyroom.no/barnesko/sneakers/superfit-sport7-mini-gtx-sneaker-red

Herlig med dager med gode øyeblikk ❤️
Av disse er superfit de som har vært best på foten her, men passform er jo individuelt da. Men synes skoen fra superfit virket lettere i vekt.

Vi hadde skinnsko fra Kavat, lette joggesko fra Nike og gtx fra viking. Været er såpass variert at det er greit med litt forskjellig. Og jeg har er barn som vokser sakte i beina, så skoene varer lenge.

https://m.babyshop.no/halland-wp-sh..._XU2pN8a2gTu9DLa1K07_RcqU9cQ7YXxoCyMEQAvD_BwE

https://www.jollyroom.no/barnesko/sneakers/superfit-sport7-mini-gtx-sneaker-red

Herlig med dager med gode øyeblikk ❤️
Av disse er superfit de som har vært best på foten her, men passform er jo individuelt da. Men synes skoen fra superfit virket lettere i vekt.
Takk :Heartred

Synd det ikke er noen skobutikker åpne slik at jeg kan sjekke hva som passer best på føttene hennes men sånn er det akkurat nå.

Takk :Heartred

Synd det ikke er noen skobutikker åpne slik at jeg kan sjekke hva som passer best på føttene hennes men sånn er det akkurat nå.

Om det er noen trøst kan jeg informere om at det ikke alltid er at de små vil prøve sko likevel når du har dem med i butikken :hilarious:
En fordel med feks superfit er at du kan ta ut hele sålen og se at den passer. Det er et merke for hvor tåa skal treffe når du tar ibruk skoen og du kan jevnlig ta ut for å sjekke at ikke skoen er blitt for liten. Så det anbefaler jeg uansett :)
Men du får bare bestille et par sko også heller returnere om de ikke passer i størrelse eller passform. Måle fotsålen med målebånd og sjekke opp mot størrelsesmål for den skoen du skal kjøpe. Fint at de er 1 cm for store når du kjøper.

Om det er noen trøst kan jeg informere om at det ikke alltid er at de små vil prøve sko likevel når du har dem med i butikken :hilarious:
En fordel med feks superfit er at du kan ta ut hele sålen og se at den passer. Det er et merke for hvor tåa skal treffe når du tar ibruk skoen og du kan jevnlig ta ut for å sjekke at ikke skoen er blitt for liten. Så det anbefaler jeg uansett :)
Men du får bare bestille et par sko også heller returnere om de ikke passer i størrelse eller passform. Måle fotsålen med målebånd og sjekke opp mot størrelsesmål for den skoen du skal kjøpe. Fint at de er 1 cm for store når du kjøper.
Det er helt sant! :joyful:

Har en sko/fot måler jeg fikk med en babypakke fra Skoringen som jeg kan sjekke størrelse med. De vår/sommer skoene hennes er I størrelse 21 men det kan jo hende det er litt forskjell på forskjellige sko og merker. Har sett barnesko med såler akkurat som du beskriver der man kan ta ut og det står tydelig merket hvor foten skal være for å ha litt å vokse på, helt genialt ☺️

Ecco førstegangssko til vanlig bruk :) og selvsagt et par tøffe knøttsmå joggesko når mor skal pynte :p

Ecco førstegangssko og superfit brukte vi. Bestilte flere størrelser via footway.no som har fri retur i 180 dager. Det gjør jeg fortsatt siden det er håpløst å få lille til å prøve sko i butikken.

Back
Topp