De første skoene

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Når fikk ditt barn sine første gåsko? Og hvor lenge passet de?

Han fikk dem da han var 14 mnd, fordi det var da han plutselig begynte å gå/løpe for fullt og var utendørs. Han løp omtrent fra dag én og da var det ikke noe å lure på lenger angående sko. Hadde et par Superfit som første par sko, slike skinnsko med litt høy hælkappe og opp rundt anklene. Husker ikke hvor lenge han kunne bruke dem, men de var flittig i bruk i hvert fall.

Vi har faktisk kjøpt gummistøvler før vi har kjøpt sko! Hun er akkurat 1 år, og vi fant gummistøvler på tilbud:) Skal få sko snart, kavat.

De ble kjøpt i april og passet frem til vi kjøpte vintersko en gang utpå høsten...

13 mnd, strl 19, nå er hun 19 mnd å bruker str 20 og 21 I sko med tykke sokker :)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe sko nå. Hun går litt hjemme. Men må jeg da kjøpe et nytt par før sommeren? I tillegg til sandaler på sommeren og et par til høsten og vintersko? Blir jo sååå mange sko :p og de første skoene er jo dyre også..

Hsn begynte ikke gå før 1,5 år så det var vintersko og de gikk ett par mnd, vi har bytta sko OFTE! Utrolig hvor fort bena vokser!

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe sko nå. Hun går litt hjemme. Men må jeg da kjøpe et nytt par før sommeren? I tillegg til sandaler på sommeren og et par til høsten og vintersko? Blir jo sååå mange sko :p og de første skoene er jo dyre også..
Følg med litt og se om du finner noe på tilbud. De har ofte en sånn restekurv i butikkene, har du flaks så finner du den størrelsen du trenger.
Men tenk over hvordan hverdagen deres er. Kommer dere til å gå ute nå?
Her er det lite sannsynlig med det været som er nå. Og inne på kafé og kjøpesenter har hun skinntøfler.
Så vi kan sikkert vente til over påske hvertfall med sko.

Eldste begynte å gå midt på vinteren, så han fikk vintersko i størrelse 21. De passet faktisk hele vinteren.

Minste brukte sine første sko i kanskje en måned. Han vokste så fort i føttene at han bytta sko 6 ganger i løpet av året.

9 mnd tror jeg. Var høstsko så brukte de fram til vi måtte ha vintersko. 3 mnd kanskje?

Yngste har stonz og de har hun brukt nå i vinter og kommer til å bruke utover våren. Til sommeren må hun nok få sandaler og sko. Tenker de skoene varer i 4-6 mnd så blir det vintersko.

Følg med litt og se om du finner noe på tilbud. De har ofte en sånn restekurv i butikkene, har du flaks så finner du den størrelsen du trenger.
Men tenk over hvordan hverdagen deres er. Kommer dere til å gå ute nå?
Her er det lite sannsynlig med det været som er nå. Og inne på kafé og kjøpesenter har hun skinntøfler.
Så vi kan sikkert vente til over påske hvertfall med sko.

Hun nekter å sitte i vogn ute for tiden så forhåpentligvis vil hun gå litt. Er lei av å bære :p

Han fikk da han kunne gå skikkelig, er ikke anbefalt før det. Han var da 11 mnd.Passet de noen få mnd før han fikk nye.

De første skoene koster jo 500++ så det blir fort dyrt da..
Jepp! Jeg tror vi har handla sånn 8 par i året eller noe. Vintersko, sandaler inne vinter, sandaler ute sommer, joggesko og støvler vår passer selvsagt ikke høst osvosvosv ;)

Back
Topp