De første ordene

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Noen av babyene som har begynt å si noen ord?
A har sagt mamma i snart 1uke nå også går det meste i da da da ba ba ba :) Kjempe morsomt!
 
Aha, de sier det ikke bevist! Når er det de blir bevist på det da?
Syntes det er gøy da hun er mitt førstebarn!:')
 
Aha, de sier det ikke bevist! Når er det de blir bevist på det da?
Syntes det er gøy da hun er mitt førstebarn!:')

Om ditt barn sier det bevisst vet ikke jeg :) det kan jo være. Her sier hu mama og kan se på både mannen og lillesøster så tenker det bare er lyder her ;)

Er vel for en grunn at en mor "heter" mamma/mommy og en far pappa/daddy jeg da. Er jo logiske førstelyder for barnet :) mamama og papapa er jo liksom slike lyder som kommer naturlig :)

De begynner vel ikke å ha noe særlig forståelse rundt ord før 1 års alderen sånn i gjennomsnitt. Noen før og noen etter, min eldste begynte ikke å snakke før hu var nærmere 2, men da kom det hele setninger :) så det er store variasjoner :)
 
Her er det ingen ord, men kommer mye lyd både bak og foran :-D Ho knurrer for det meste.
 
Sier ganske klokkeklart mamma og nei, i tillegg til andre tilfeldige ord. Men er ikke bevisst før de nærmer seg året. Koselig fordetom da. ❤
 
Mamamamama ❤️
 
Mommom når han er lei seg, jeg innbiller meg at han da roper på meg!
Og når vi sier "heiaa" (som i dialekt for hei, ikke heiarop :p ), så sier han og heia :p Men tror bare han hermer etter våre lyder :)
 
Ikke et kvelk her. Bare blablabla, gurglelyder, iiiik, gviiiin og grrrggrggg :p
 
Ikke et kvelk her. Bare blablabla, gurglelyder, iiiik, gviiiin og grrrggrggg :p

Samme her :p Er litt mamamamama, babababababa osv men regner det ikke som første ordet før det sies skikkelig og med mening.
Største sa første ordet når hun var rundt 7 måned og da pekte hun på hunden og ropte vov-vov. Og hver gang hunden kom gående så gjorde hun det. Da hun var 7,5 måned sa hun tydelig mamma og noen dager etter kom pappa. Og det var ingen tvil om at hun skilte mellom mamma og pappa.
 
Han sier mamamama når han er lei seg (er ikke bevisst, men jeg plukker han fort opp til en klem da; for å si det sånn :p ) og ellers dadadapapapabababa osv. Ellers masse spytting, gurgling og hvining :D
 
Mamamamamama, dingdingdingding og prematurknirk har det gått i siste uka :p Absolutt ikke bevisst, men veldig morsomt og koselig.
 
Back
Topp