De berømte kiloene....

Linka

Gift med forumet
Hei, hei alle sammen.
Godt å se at så mange er gravide og koser seg her inne.
Tenkte vi kunne snakke litt om vekt jeg. Det er ikke en diskusjon om slanking, men en tråd man kan dele erfaringer på. Håper at folk innimellom legger inn et ord etter kontrollene. Er så nysgjerrig på hvordan det går med dere alle.

Litt om meg :

I mitt første svangerskap gikk jeg opp 32 kg. Dette fordi jeg drakk bare cola, spiste potetgull og godteri og da jeg i uke 29 brakk ankelen, ble sittende i rullestol og la jeg på meg 13 kg frem til fødsel. Var deprimert i denne perioden. Det er ikke gøy og aldri komme seg ut på egen hånd. Satt derfor hjemme og trøstespiste mye.

I dette svangerskapet har jeg holdt meg unna cola. Drikker mye melk, juice og sprite zero. Vet det er kunstige søtstoffer i den, men tror det er mye bedere enn cola. Jeg spiser ikke mye godt, men som alle gravide hender det at jeg må ha det en gang i blandt.

Så... hvor mye har jeg gått opp??

I uke 22 var jeg på kontroll og da hadde jeg gått opp 9 kg. Ligger 1,5 kg bak forrige svangerskap. Dette gledet meg for jeg håper på og ikke gå opp så mye denne gangen. Passer bedere på vekta og hva jeg spiser og går turer nesten hver dag med mamma og sønnen min.

Hvordan går det med dere da??

Klemmer fra meg.

Da jeg først fikk vite at jeg var gravid (uke 6) gikk jeg ned 5 kilo på to uker,
Etter det har jeg igrunn ligget stabilt. [:D]
Har noen ganger en vektøkning på ca en kilo- maks to, men som gjerne er borte igjen neste morgen, så det teller jeg ikke med..

Det skal sies at jeg er stor fra før, (var nesten 40 kilo overvektig før jeg ble gravid) og både lege/jordmor mente at for MEG var det nok like bra om jeg ikke går opp noe videre i antall kilo, kroppen min og kroppen til barnet mitt skal jo fungere, så nå suger barnet energi fra meg og kiloene som kroppen legger på seg av vann og baby de mister jeg naturlig etterhvert som babyen vokser.
->ikke no slanking, bare en sunnere livsstil og høyere forbrenning, så jeg blir nok litt slankere når babyen og vannet forsvinner.
(Ja, jeg har litt vann i kroppen allerede..)

Babyen vokser og SF målene ligger fint innenfor normalen bittelitt over gjennomsnitts-streken så h*n har det bare fint[:)]

Jeg veide 15 kg for mye når jeg ble gravid og har lagt på meg 15 kg til. Jeg har prøvd og kutte ut snop med frukt, men jeg får sånn kick på lakris og da kan jeg holde på i flere dager. Eller så har jeg ikke endret på så mye på kost hold annet at jeg har kuttet ut majones og prøver og kjøpe lett i stede for vanlig.
Så nå har jeg 90 kg på 163 cm og kommer sikkert til og bikke 100 kg før ungen kommer. Det er ganske mye og veldig dumt når jeg skal opperere etter fødselen, men jeg sattser på at jeg skal klare og gå ned 10 før operesjonen. Jeg har 6 mnd på meg etter fødselen.

Hei!!!

Jeg har alltid hvert ganske høy og tynn, så når jeg fant ut at jeg var gravid var jeg ganske spent på hvordan kroppen kom til å forandre seg. Jeg har egentlig ikke lagt så veldig om på kostholdet, men jeg er mer bevisst på hva jeg spiser, i tillegg til at jeg sluttet å røyke med en gang! (STOLT [:D])

På første kontroll jeg var på hadde jeg ikke forandret noe i vekt.
Andre kontroll hadde jeg gått opp 0,5 kilo.
Neste kontroll hadde jeg tilsammen gått opp 2,5 kilo.
Så på neste hadde jeg tilsammen gått opp 3,5 kilo.

Siste kontroll jeg var på hadde jeg tilsammen gått opp 6 kilo.
Det legen min sier er at dette er veldig fint, og han tror at med sånn kroppsbygning jeg har kan jeg ikke klare å bli kjempe stor. Føler meg jo ganske heldig da!

Skal på kontroll igjen på torsdag, så da får vi jo se hvordan det ligger an da.

Jeg og sambo sluttet også og røyke. Sluttet da vi ble gravide i feb, men hadde SA i uke 6. Så da jeg ble gravid igjen hadde vi sluttet i ca 2 mnder. Ganske stolt over at jeg ikke begynte igjen etter SA. Det fristet veldig, men siden vi skulle prøve videre holdt vi oss uten begge to.

Prøver og holde meg i form og passe litt på. Som Mesaana får jeg skikkelig kick på godt en gang iblandt. Og akkurat nå har jeg kjempe lyst på rekecoctail. Sånn fra den lokale kinesiske restauranten her. Den er kjempe god.

Klem

Fra 6-8 uker gikk jeg fort ned 5 kilo. Det skyldtes nok en kombinasjon av at jeg la om kostholdet og begynte å spise mye sunnere, og at jeg var/er mye kvalm.
Første legekontroll var rundt 10 uker, da hadde jeg totalt gått ned 6 kilo.
Andre legekontroll var ved 14 uker, hadde totalt gått ned 7 kilo.
Nå nærmer det seg 16 uker, og vekta viser totalt minus 8 kilo.

Jeg har ganske mange ekstra kilo å ta av, så jeg er i og for seg glad for å gå ned, men er redd for at jeg ikke får i meg nok næring til babyen. Håper kvalmen gir seg snart [:'(]
Jeg er kjempefornøyd om jeg ikke har lagt på meg så mye at jeg veier mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Det langsiktige målet mitt er å gå ned 20-25 kilo til på det jeg veier nå, men det får vi ta etter at babyen er kommet [:)]

Bast:
Har ikke sett bildet av deg om samboeren (regner jeg med?) før, men du er jo helt nydelig! Kan ikke se hvor du gjemmer de 25 kiloene du snakker om [:D]

Hei.

I første svangerskap la jeg på meg 16 kg noe jeg synes var mye siden det garantert kom av all usunn mat og godt jeg stappet i meg.

Denne gangen er jeg mye mer bevisst på hva jeg putter i meg, og på 15 uker nå har jeg ikke lagt på meg mer enn 2 kg. Men vet av erfaring at blir jeg sykmeldt på grunn av bl og blir liggende risikerer jeg vel å øke kraftig i vekt. Prøver å holde meg i skinnet.

Hei alle sammen.

I forrgje svangerskap la jeg på meg 16 kg, noe jeg synes var fryktelig mye siden jeg vet det kom av all brus og snop jeg stappet i meg. I tillegg fikk jeg bekkenløsning så jeg ble så og si liggende de siste månedene.

Denne gangen er jeg mer bevisst på hva jeg spiser, og har vært flink til å gå. Men nå har jeg dessverre fått bl igjen så jeg bare krysser fingrene for at jeg ikke blir liggende denne gangen. Hittil på 15 uker har jeg bare lagt på meg 2 kg, så jeg er ganske stolt.

Hei,

Sist gang la jeg på meg 16 kg, noe jeg synes var mye. Men det kom vel av alt snop jeg stappet i meg. Denne gangen er jeg litt mer bevisst på hva jeg spiser, så hittil (snart 16 uker) har jeg lagt på meg 2 kg. Så krysser fingrene for et sunnere svangerskap denne gang.

Beklager folkens, ha hatt problemer her. Trodde ikke noen av innleggene kom, men her er visst alle allikevel.[:)]

hei.
På min første kontroll (uke10) merket jeg at vekta allerede hadde økt 6kilo.det kom sikkert av at jeg kun sov og spiste polarbrød med brunost i over en mnd.
På kontroll nr 2 (uke14) hadde jeg gått ned igjen 300g.så vekta har holdt seg stabil.Nå spiser jeg sunt igjen.går en 45min lang tur 3 dager i uka + at jeg går på jobb hver dag.så jeg tror jeg kommer til å få en moderat vektøkning fremover. jeg er kun 162 høy og veier nå 69 kilo.(uke 15).håper at jeg holder meg under 80 kilo til jeg blir ferdi.Moren min ble ganske stor når hun var gravid så vi får krysse fingrene for at jeg slipper.[:)]

La på meg 4 kg på hele svangerskapet og tok av 16 kg etterpå. Ammer ikke, så det er nok springingen i trappa som har skylden for vektreduksjonen.

nitalita: Leste at du allerede ha gått ned til normal vekt allerede? Godt Jobbet

Signerer den Hege23 [:D][:D][:D]
hadde bare alle hatt det så "lett"....hehe

Kathrine

Jeg var og er veldig glad i mat og godt, helt til jeg regnet ut at jeg hadde lagt på meg 22kg.
nå er jeg blitt flink til å gå turer å spise mere sunt..

hei hei jeg gikk ned 2 kg i begynnelsen , nå har jeg gått opp ijen 4kg... (uke 20)
håper jeg ikke går opp så mye mere da..

Heisann!
Jeg er i uke 27 og har vel lagt på meg snart 10 kg. I forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg dobbelt så mye på dette tidspunktet, så egentlig så synes jeg ikke det er så forferdelig [8D] Men det skal bli spennende å se hvor mye det blir tilslutt!!

Klem fra meg [:)]

Hei jeg er i uke 26 og har ikke veid meg siden 14 juli. Da var jeg vel ca 17 uker eller noe på vei? Da hadde jeg lagt på meg 2,1 kg siden 12 ukers kontrollen. Nå skal jeg veie meg den 29....off!!! Kommer til å bli hudfletta! Før jeg ble gravid veide jeg 78 kg. La på meg noen kg da jeg sluttet på pilla, enda jeg gikk grete roede kurs. På første kontroll veide jeg 84,1 og andre 86,1. Nå er jeg vel oppe i mellom 97 og 98 kg tror jeg. Har aldrig veid så mye før. Så jeg må nok gå ned et par kg før jeg skal til legen... Er dette unormalt mye å legge på seg? SF målet var akkurat på kurven for to uker siden.

heisann,heisann...
i mitt første svangersakp gikk jeg opp 17kg... ..spiste ikke noe sånn veldig usunt,men hadde mye vann i kroppen,..var glad jeg var på mitt værste på sommeren..måtte gå barbeit for ingen sko eller sandaler passet..[:)]

nå er jeg i uke 30 og har nå gått opp tilsammen 3-4 kg og nå har jeg bare ti uker igjen...men nå har jeg ikke så mye vann i kroppen,og jeg ser litt ann på hva jeg spiser...dytter ikke i meg det første og det beste...
gleder meg for å se resultatet på hva jeg har gått opp tilsammen på slutten..[:)]

klem

Back
Topp