de aller beste skoene for sykepleiere?

MTB sko, koste en liiten formue, men er vel det.. Dog ikke alle som fikser å gå med de...

er det GODE, eller er de bare bra med tanke på trening liksom? for jeg sliter med tilbakevendende beinhinnebetennelse og trenger sinnsykt bra demping osv:) jeg trenger altså ikke sko som gjør at jeg bruker leggene mer enn jeg allerede gjør:) men takk for tips! vil gjerne vite mer om dem!

Henger meg på, trenger noen gode sko jeg også! Har forresten svart deg i en tråd inne på jobb/utdanning forumet;)

LilleLavendel skrev:
er det GODE, eller er de bare bra med tanke på trening liksom? for jeg sliter med tilbakevendende beinhinnebetennelse og trenger sinnsykt bra demping osv:) jeg trenger altså ikke sko som gjør at jeg bruker leggene mer enn jeg allerede gjør:) men takk for tips! vil gjerne vite mer om dem!

da ville jeg kanskje styrt unna den type sko.. men hør med en skobutikk som har PEIL...
Da jeg var ute og kjøpte mine første sko sto det mellom ecco-sandaler, ryn/mbt og crocs... utfra situasjonen den gang holdt det finfint med crocs.. men etter et år hos kiropraktor med låsninger fra bekkenet og opp til ørene, så måtte det sterkere lut til - så jeg investerte i ryn-sko.. de er praktisk talt det samme som mbt-sko, bare et litt annet utseende og buen er ikke så "buet".. men de har redda min rygg og mine hofter..

Ryn skoa er mye mer bua enn MBT skoa.

takk for svar:)
så var det det å finne en skobutikk med PEIL da... de vokser ikke på trær her jeg bor er jeg redd! men får vel kanskje se i Bergen! Noen som vet om bra skobutikker i Bergen som virkelig har peil?

og tar gjerne imot flere bra tips:)

Jeg sverger til Ecco! Beste for min rygg.

Kommer vel an på hvilken type jobb man har som sykepleier også. Tidligere jobbet jeg på en avdeling der det var mye trasking (og til dels løping) opp og ned ganger og da hadde jeg noen ecco-sandaler som var helt fantastiske. Så byttet jeg avdeling og der er de ikke så mye gåing, men vi står det meste av dagen, og da var ecco-sandalene ikke noe gode i det hele tatt. Crocs var mye bedre.

Vil selv anbefale MBT eller et par gode dempede joggesko. Men kommer helt ann på hvilken bruk skoen skal ha. Båte MBT og joggesko er gode sko å både stå og gå i.

tenker vel egentlig joggesko, ja, men lurer på hvilke som har aller, aller best demping feks:) Og om det kanskje er noen som "puster" mer enn andre, siden man skal ha dem på i ti timer liksom... :)
Håper på barneavd. Regner med det blir en god del labbing!

LilleLavendel skrev:
tenker vel egentlig joggesko, ja, men lurer på hvilke som har aller, aller best demping feks:) Og om det kanskje er noen som "puster" mer enn andre, siden man skal ha dem på i ti timer liksom... :)
Håper på barneavd. Regner med det blir en god del labbing!

skal du jobbe inne heier jeg på sandaler iallefall...
jeg har som skrevet tidligere i tråden ryn-sandaler.. og jeg ønsker meg ryn-sko/støvler.. mamma har et sveitsisk merke av samme type i vintersko, og jeg låner dem når jeg skal på kjøpesentershopping.. da holder jeg ut lenger enn lommeboka :D
Jeg jobber i hjemmesykepleien, og sandaler duger dårlig i regn og snø... :P Nå vabber jeg rundt i gummistøvler eller uggs, tror ikke det holder lenge for å si det sånn.. Jobber jo bare 50% da, så hoftene får hvile mellom hver vakt.. heldigvis :)

sandaler er tingen altså! og ryn er de mest best demping tenker du?:) femti prosent høres bra ut! det vil jeg også:)

LilleLavendel skrev:
sandaler er tingen altså! og ryn er de mest best demping tenker du?:) femti prosent høres bra ut! det vil jeg også:)

nå skrev jo du at du sleit med beinhinnebetennelse, så jeg ville nok kanskje prøvd noe som ikke trigger beinmuskulaturen på samme måte.. men sandaler - ja :)
(om man søler, er det jo bare å ha et par ekstra sokker med seg, og om sommeren kan man gå barbeint oppi.. (Jeg gjør iallefall det...))

jess. beinhinnebetennelse! ikkeno særlig! men da trenger jeg sandalanbefalinger, folkens!:) ecco står allerede på listen:)

Av sandaler så er de jeg har blitt anbefalt de der MBT eller hva de heter for de som greier å gå i de, eller eccosandaler.

På sportsbutikken anbefalte de nike free run, sånne som er laget sånn at det er mest mulig tilnærmet å gå barfott, altså at foten beveger seg naturlig (nei, ikke sånne barfotsko med tær på) for alle sykepleierne på sykehuset her i byen brukte iallefall de.

Jeg gikk fra et par kjipe sandaler til de nike skoa og merka stooor forskjell.
Men nå er ikke de skoene helt ideelle for meg da siden jeg er litt tung.

eik helsesko! Har helt sluttet med både crocs og mbt skoene mine! Det aller beste er uansett og ha noen sko å bytte mellom.....

Back
Topp