DBS sykkel til barn

SHS

Elsker forumet
Barnet mitt er 4 år. Bør jeg kjøpe den som er fra 2-4 år eller den fra 4-6 år? Hvor lenge brukte barna deres den som er fra 2-4 år?

Noen erfaringer?

Vetla mi på 4 har den minste med støttehjul. Fikk den i fjor da.. Men nå når hun er litt større og blitt flink på sykkelen, så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe den store i sommer, så hun etterhvert kan lære seg å sykle uten støttehjul. Spørst vel litt på sykkelerfaring osv :)

Vetla mi på 4 har den minste med støttehjul. Fikk den i fjor da.. Men nå når hun er litt større og blitt flink på sykkelen, så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe den store i sommer, så hun etterhvert kan lære seg å sykle uten støttehjul. Spørst vel litt på sykkelerfaring osv :)

Jeg tenker jo at det også kommer ann på om de rekker ned til pedalene og frem til styret osv. Litt redd den store blir litt vanskelig å beherske rett og slett, den veier jo nødvendigvis også mer?

min jente er 4 men trenger 6-8 år pga høyden.. hun sykler uten støttehjul... prøv i butikken..

Du må nesten prøve i butikken.
Det avhenger veldig av modenheten på barnet.
Jeg har en som slutta med støttehjul da han var 2, 5år. Han gikk over på større sykkel sommeren etter (3, 5år).
En annen bruker støttehjul og mindre sykkel mye lengere.

Mine barn er veldig flinke til å sykle:)

Back
Topp