Datteren min hyler av smerter.. tenner?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Får man flere tenner når man begynner å nærme seg 5 år?

Hun klager over smerter.. peker på kinnet sitt.. når jeg trykker på det.. på usiden.. sier hun at det ikke er vondt der.. men peker inni munnen.,. bakover..

Kan hun få flere tenner nå?

Hun har 20 stk nå..

Kjennes hardt ut bak jekslene der.. og er hvitt..

Tenkte hull i en tann jeg da...

Det er vel noe som heter 6 års jeksler, men det før man vel ikke før voksentennene kommer.

Leser nå at 6 årsjeksler kan komme i 5 års alder..

Jenta mi var tidlig ute med tenner.. kanskje de kommer allerede..

Jeg har hatt hull i tanna mange ganger jeg.. og såååå vondt gjør ikke det..

Er hun forkjøla eller har akkurat vært det? Kan være bihulene. Det kan kjennes ut som tannsmerter, men det visste du sikkert allerede. Men er helt sikkert tenner som kommer.

~Mummimamma~ skrev:

Det er vel noe som heter 6 års jeksler, men det før man vel ikke før voksentennene kommer.

gutten her hadde 6årsjekslene da han var 4år, tannlegen spurte om fødslsdatoen til gutten her var riktig så en kan få de tidlig. Han hadde mistet 8 tenner før han var 6år

TS-Jenta her på 5år nå har nå 2 løse tenner og en ser at 6årjekslene er på vei opp
Så kan være de som er på vei,men kan også være et hull
Hvis ho har veldig vondt gi ho en paracet og evt ring tannlegen i morgen for å se om de kan se på ho tilfelle det er hull

Liliphi skrev:
Er hun forkjøla eller har akkurat vært det? Kan være bihulene. Det kan kjennes ut som tannsmerter, men det visste du sikkert allerede. Men er helt sikkert tenner som kommer.

Tenkte på det også.. har hatt det selv.. og vet at det kan være vondt i tennene også;) Hun er drit forkjøla.. så det er også en tanke jeg må ha i bakhodet.. og ørebetennelse kanskje?

Får se ann i løpet av natten.. og morgentimen.. så får jeg vurdere lege eller tannlege...

Hun fikk en stikkpille kl 2030.. og den har hjulpet;) Hun har ikke noe vondt nå.. sier hun;)

bondekone skrev:

~Mummimamma~ skrev:

gutten her hadde 6årsjekslene da han var 4år, tannlegen spurte om fødslsdatoen til gutten her var riktig så en kan få de tidlig. Han hadde mistet 8 tenner før han var 6år

TS-Jenta her på 5år nå har nå 2 løse tenner og en ser at 6årjekslene er på vei opp
Så kan være de som er på vei,men kan også være et hull
Hvis ho har veldig vondt gi ho en paracet og evt ring tannlegen i morgen for å se om de kan se på ho tilfelle det er hull

har dine hatt smerter i forbindelse med 6 årsjekslene?

Gitt paraset i stumpen;) Hjalp fort..

Håper ikke det er hull i alle fall.. har liten lyst til å utsette en så liten jente for borring..

Skrev ikke du en tråd her hvor du sa hun hadde vondt i øynene og ville ikke åpne de? eller var det noen heelt andre?:P  Tenker bihulene jeg da,kan høres sånn ut :) Husker jeg hadde jo smerter i hele ansiktet og presset noe enormt over øynene.

nr.2:) skrev:
Skrev ikke du en tråd her hvor du sa hun hadde vondt i øynene og ville ikke åpne de? eller var det noen heelt andre?:P  Tenker bihulene jeg da,kan høres sånn ut :) Husker jeg hadde jo smerter i hele ansiktet og presset noe enormt over øynene.

Nei. det var nok ikke min lille jente..

Første jeg tenkte er ørebetendelse! Det gjør ufattelig vondt, og jeg hadde kronisk ørebetendelse som barn... Hadde innmari tannverk, selv om det ikke kom fra tennene.
Ville sjekket det hos lege med en gang, for jeg grøsser ved tanken på hvor vondt der kan være hvis det er ørebetendelse. Og bruk smertestillende!! :)

Lykke til!

Takk;)

Hun fikk som sagt en stikkpille i går.. smerten ble kjapt borte.. hun våknet i dag.. fin...

hmmmmm.. rart.. hun hadde jo så vondt i går.. hun hyla av smerte.. men i dag så er det borte..

avventer litt og ser.. nå har hun jo ikke vondt.. og den smertestillende gikk jo over i løpet av natten;)

Back
Topp