datter som ikke sover natt igjennom, noen flere som har barn i 2 års alderen som er slik?

Elinita83

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Uansett hva vi gjør så gråter hun om natta og det er så slitsomt. Trodde at det kom til å gi seg etter at hun passerte 2 år men neida :( vi hever senga (hun er ett ørebarn) men fremdeles hjelper det ikke. Sambo jobber natta så er som regel jeg som tar av meg henne på natterstid. Nå venter vi baby nr 2 og da spør jeg meg selv,hvordan skal dette gå? [&:]

Er det noen andre her inne som har det slik eller har hatt det sånn? Trenger råd og hjelp frem til babyen er født nå..

sukk fra meg [8|]

jeg sliter med min datter på 19mnd. det er lenge siden jeg har sovet en natt uten å bli avbrutt av at hun våkner; kjempe slitsomt. jobber også mest dagvakter, kanskje søvnterapeut vil hjelpe.

ORIGINAL: bondekone

Har derre fått sjekket henne hos øre,nese og hals
snorker ho mye
puster ho mye med munn åpen
smatter ho
slitter ho med å svelge matt

ble mange spørsål dette, grunnen til jeg spør er at vi har øre,nese  og hals barn selv, og han drev på slik som du forteller lenge, helt til at han fikk tatt polypper og falske mandler. Han fikk ikke nok luft inn mellom nesen og fik fryktelig dårlig søvnkvalitet av det og våknet da ofte.
en ting som hjalp litt er som du sier hevet hode ende på sengen vi hadde i tilleg putte

sover ho på dagen, her var han litt med at han våknet mye på natta når han sovpå dagen

Hun skal operere inn dren snart fordi hun væske i øret som aldri forsvinner,så hun sliter med ørebetennelse. Men hun snorker ikke som jeg vet om , smatter ikke og spiser av og til som en hest:) Så hva annet jeg kan gjøre er jeg usikker på, annet enn søvnterapi. Vi kan liksom ikke ha det sånn når babyen kommer [:(] 

Ja,hun sover på dagen i barnehagen 1 1/2 time. Men selv om hun ikke sover så er det like ille. Vært noen dager der hun ikke har sovet (fordi hun har sovet lenge på morgenen) og viser tegn til trøtthet nesten samme klokkeslett hver dag. Skal jeg "tvinge" henne å være oppe lenger?

endelig noen andre som oxo sliten med å få barna til å sove om natta.. vi har prøvd det meste men hun bare gråter, det eneste som hjelper er å ta henne inn i vår seng.. da sover hun..
men vi kan jo ikke gjøre dette når lillebror kommer i februar..
hva er søvnterapi? og hvor får jeg tak i en slik en???
gjør hva som helst for at hun skal sove i egen seng hele natta... hun sover nå 1 time om dagen...

Kanskje hun drømmer mye? Vetle er slik nå - drømmer mye. Våkner som regel midt på natta, eller tidlig morgen. Da har IKKE jeg tenkt å stå opp, så tar ham med i senga... Sover fint da. Men jeg hører han drømmer. Småsutrer og slikt. Jeg drømte visst også mye da jeg var liten..

Har dere prøvd å ha litt lys på? Er jo faktisk barn som blir mørkeredde...

Vi har også problemer med Emily om natten. Hun ender opp i vår seng i 12 tiden og sover der hele natten. Hun våkner stadig vekk, men sovner igjen.. sutrer, vrir seg og gråter litt.. Det er utrolig slitsomt når begge jobber mye og jeg itilegg er gravid igjen.

Hun hopper over sprinkelsengen, så den har vi byttet ut med barneseng for flere mnd.siden.

Er veldig frustrerende. Tenkte vi skulle snakke med helsesøster på 2 års kontrollen.

Back
Topp