datt ned fra sofaen!!

LittleJ.

Elsker forumet
Idag falt snuppa med hodet først ned fra sofaen å rett i parketten!! emoticon Hun skrek litt først bare, så stoppet hun opp å alt var helt fint igjen. men hun har tre røde merker i pannen lissom..
kan det være farlig?? sofaen er ikke særlig høy, heldigvis. 
ALDRI skjedd før!! er skikkelig lei meg!! 
men hun er jo helt fin i form da..
noen andre som har opplevd det samme og hørt med noen om det kan være farlig ?? 
stakkars lille gull jenta asså! :( 

Vanessa falt ned fra både sofaen og senga (vår) da ho var liten..
Adrian har falt utav senga vår med hodet først.. me var til legen, men han sa det var sjeldent noen tok skade av det.. men du kan jo ringe legevakten og høre om du kan komme inn på en sjekk for sikkerthetsskuld..

Skjedde her i forrige uke. Gubben la han på sengen mens han skulle kle på seg, og jeg hørte dunket ned i 1.etg. Skikkelig guffent! Gubben fikk beskjed om og sitte inne og følge med han hele natta for jeg hadde akkurat lest om en 2 åring som datt fra sofaen og døde av hjerneblødning. Her ser det ut som det gikk fint, de tåler jo en trøkk disse små. Men det var helt forferdelig for oss!

uff ja, skikkelig ekkelt!! :(
Men følger med på henne hele tiden, og hun krabber rundt å gjør rampestreker liksom, så virker ikke som det kan ha vært noe farlig da når hun er i så fin form?

Snakket med legevakten nå bare for sikkerhets skyld. 
dem trodde det virket som det gikk bra, hun er jo i så fin form, men måtte våkne henne ofte inatt og følge med på henne :))

Vi ble rådet til og følge med om han var bevisst i løpet av natten og det kunne man gjøre ved og dra fingrene over øyevippene på han. Ble det en reaksjon av det var han bevisst.

Ekkelt når sånne ting skjer. I de fleste tilfeller går det bra, men det er vondt for oss som mammaer.
Når datteren min var 6 mnd datt hun fra stellebordet og rett i flisene med hodet først...
Det gikk bra, fikk en stor kul, men utrolig nok gikk det bra.
Jeg sov ikke på 4 døgn... bare grein og så på henne når hun sov. Var i sjokk.
Godt du har snakket med legevakten, godt å få litt gode råd.

Huff, det går så fort.
Snuppa mi har falt ned fra stellebordet, men landet heldigvis på manne først, han bøyde seg ned for å hente en bleie i en hylle under bortet.

Er forferdeligt når det skjer. Snuppa tok salto ut fra sengen vår her sist uke. Og godt var det at hun tok salto, fordi at da var hodet det siste som traff gulvet. Jeg var helt i fra meg, følte meg som en dårlig mor, fordi jeg skulle bare skjekke noe og ikke passet godt nok på.

Her har også lillegutt gått i gulvet med hodet først.. Falt fra sengen vår..

Skal si jeg fikk sjokk da jeg våknet av et brak og gråt..

Fikk heldigvis bare to blåmerker..

Ja, er skikkelig ekkelt når sånt skjer!! 
Off asså.
Jenny hadde ikke noe blåmerke dagen etterpå, så var nok bare at hun ble mere skremt enn det gjorde vondt, heldigvis :-D

Her har ikke vesla detti ned fra noe enda, men i dag så var jeg så uheldig og veltet henne bakover så hun slo bakhodet i gulvet :(
Da ble det mange tårer og tok lang tid før hun roet seg igjen. Så da har jeg lært av det også!

Uff :( her datt min ut av senga vår, han krabba ut.gikk bra men jeg ringte til legen.
Skulle vekke han når han sovnet igjen for og sjekke at det var i orden og om han kastet opp
kunne det tyde på hjernerystlse..

gikk bra her, jeg grein mer en ungen min.
SÅ DET GÅR NOK BRA :)

Back
Topp