dato for unnfangelse

hegavik

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg lurer på en ting :) Når man skal regne termindato, skal man da regne fra den dagen man hadde sex eller fra den dagen man hadde eggløsning? Vi hadde samleie tirsdagen, og jeg hadde eggløsning torsdagen..(da var han på ferie og vi hadde oss ikke). Regner jeg da fra tirsdagen eller torsdagen? Blir forvirret av dette jeg.. :p

Jeg tror det tryggeste er å regne fra første dag i siste menstruasjon :)

Hvordan vet dere når dere hadde eggløsning? Sier ikke eggløsningstestene fra litt før det skjer? Eller sier de fra akkurat den dagen det skjer? Jeg fikk positivt utslag på eggløsningstesten en dag, og vi hadde sex den dagen. Dagen etter dro han på sykehus, og har vært der siden (dette var i begynnelsen av august). Spent på første UL for å finne ut når egget egentlig ble befruktet. :)

jaa, men usikker på syklusen.. Tok ut hormonspiral 14. august, fikk mensen 17 august.. termindato blir forskjellig når jeg regner fra første mens-dag og dag for unnfangelse når jeg velger eggløsningsdato.. vanskelig ;-) Brukte eggløsningstest jeg hvertfall, og det var tydelig at jeg hadde eggløsning den dagen jeg fikk 2 streker :-)

Back
Topp